Instantània de la intervenció de la directora del Parc Científic de Barcelona, Maria Terrades (Foto: DTI).
 19.02.2019

S’inaugura al PCB la XXIX edició del Curs Superior Internacional en Donació i Trasplantament d’Òrgans i Teixits de DTI

Avui ha tingut lloc al Parc Científic de Barcelona (PCB) la inauguració de la XXIX edició del "Curs Superior Internacional en Donació i Trasplantament d'Òrgans i Teixits”. El programa organitzat per la fundació Donation & Transplantation Institute (DTI), es durà a terme fins al proper 22 de febrer a Barcelona i Sant Hilari Sacalm, amb la participació de quaranta-nou alumnes d'Espanya i d'onze països d'Amèrica Llatina.

A l’acte d’inauguració hi han participat Martí Manyalich, president de la Fundació DTI; Maria Valentín, representant de l’Organización Nacional de Trasplantes (ONT); Jaume Tort, director de l’Organització Catalana de Trasplantaments (OCATT), el director del curs, Ramón Adàlia i la directora del PCB, Maria Terrades.

L’esdeveniment ha conclòs amb la presentació del robot “Mr. TPM”, com a element innovador que acompanyarà al professorat i alumnat durant tot el curs, amb l’objectiu que aquest model formatiu mitjançant la robòtica els permeti agilitzar el procés d’aprenentatge i innovar per canviar el futur.

La XXIX edició del Curs Superior Internacional en Donació i Trasplantament d’Òrgans i Teixits –que se celebrarà a Barcelona i Sant Hilari Sacalm del 19 al 22 de febrer– reuneix quaranta-nou alumnes  d’onze països diferents, com l’Argentina, el Brasil, Xile, Colòmbia, Costa Rica, l’Equador, Espanya, Mèxic, el Perú, Portugal i República Dominicana. 14 d’ells participen en el Màster Aliança gestionat per la ONT, programa en què co·labora DTI en l’àmbit de la formació en Coordinació de Trasplantaments.

Donation Transplantation Institute (DTI) és una fundació amb seu al Parc Científic de Barcelona que té com objectiu formar professionals de la salut a nivell internacional i nacional per aconseguir una millor gestió de la donació i el trasplantament d’òrgans i teixits al món. A través del seu programa educatiu TPM (Transplant Procurement Management) –que avui és un referent mundial en formació de professionals sanitaris en el camp de la donació d’òrgans i teixits per al trasplantament– DTI vol augmentar la quantitat, la qualitat i l’eficàcia en la donació i el trasplantament a través de la formació dels professionals involucrats en el procés. Des de 1991, TPM-DTI ha format més de 14.000 professionals de 101 països.