Setmana de la Ciència’03 al Parc Científic de Barcelona

By 31 d'octubre de 2003novembre 16th, 2020No Comments
 31.10.2003

Setmana de la Ciència’03 al Parc Científic de Barcelona

Amb motiu de la celebració de la (SC'03), el Parc Científic de Barcelona ha organitzat unes jornades de portes obertes i unes visites a la Col·lecció Sabater Pi amb l'objectiu d'apropar a la societat l'activitat científica que s'està duent a terme al seu entorn. La SC'03, que tindrà lloc del 7 al 16 de novembre, agrupa sota el lema Viu la Ciència! un total de 450 actes de difusió del coneixement científic i tecnològic a 100 localitats catalanes.

Els estudiants d’ensenyament secundari i el públic en general són els destinataris de les jornades de portes obertes, que inclouen una presentació i una visita a les instal·lacions del Parc i que tindran lloc el dilluns 10 i el dimecres 12 a les 10h i a les 16h, prèvia reserva. A més, el dimarts 11 i dijous 13, l’etòleg Jordi Sabater Pi serà present de 10 a 12 h. al centre de documentació que porta el seu nom per introduir a la gent interessada en aquest àmbit el fons documental que ha reunit al llarg de la seva vida. De gran interès per als científics, estudiosos d’antropologia, etologia i història, així com pel públic en general, la Col·lecció Sabater Pi es compon de llibres, revistes i objectes sobre temes vinculats amb l’etologia i d’un fons de dibuixos i aquarel·les de temàtica naturalista dels quals Sabater n’és l’autor.

Així mateix, el Parc Científic de Barcelona serà un dels centres que els estudiants de biologia de secundària visitaran el divendres dia 14 durant la seva participació en la gimcana biològica “Construeix la doble hèlix”, que ha organitzat la Societat Catalana de Biologia amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, l’Institut d’Estudis Catalans i el Ministerio de Ciencia y Tecnología. La gimcana té per objectiu millorar el coneixement sobre la importància del descobriment de Watson i Crick i dels aspectes bàsics de l’estructura i funció del DNA, així com difondre el coneixement científic entre els estudiants d’una manera vivencial.

D’altra banda, la Universitat de València inaugurarà el dilluns 10 de novembre l’exposició en el marc de la 5a Setmana de la Ciència i la Tecnologia a València. Comissariada pel Parc Científic de Barcelona i l’Observatori de Bioètica i Dret de la UB amb l’objectiu de fomentar la participació del públic en un debat social informat entorn l’ús d’embrions com a font de cèl·lules mare, l’exposició cobreix, de manera interactiva i entenedora, els aspectes ètics i científics que envolten aquesta temàtica, així com les opinions de diferents sectors de la societat. “Els embrions i la medicina del segle XXI” va ser ubicada a l’Edifici Històric de la UB a principis d’any on va tenir una afluència de públic de 2.700 visitants dels quals un 83% van expressar la seva opinió a favor de l’ús d’embrions per a la recerca amb finalitats terapèutiques. Aquests resultats van ser publicats en un article a la revista Science (Vol. 299. febrer 2003).

Per a més informació sobre aquests actes i reserves, podeu contactar amb l’Àrea de Comunicació del PCB al telèfon 93 403 46 62 o a l’adreça electrònica .