Sense categoria

Sessió de cloenda del programa “Passa l’estiu al Parc’09”

By 28 de setembre de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 28.09.2009

Sessió de cloenda del programa “Passa l’estiu al Parc’09”

El dimecres 23 de setembre a les 12h es va dur a terme la sessió de cloenda del programa de practiques que organitza anualment el Parc Científic de Barcelona . Està dirigit a estudiants universitaris de segon cicle i té com a objectiu oferir-los la possibilitat de participar en alguns dels projectes d'investigació que actualment s'estan duent a terme en els grups, instituts i empreses ubicades al PCB, per tal d'apropar-los al món de la recerca.

Durant la cloenda, tres dels 40 estudiants que han participat en aquesta 8a edició van presentar la tasca de recerca que han dut a terme al PCB durant els dos o tres mesos que duren les pràctiques. Els seus projectes han estat seleccionats per la seva qualitat i interès però només són una mostra representativa dels treballs de la resta, que són d’una qualitat equiparable.

Els projectes que han estat seleccionat s en aquesta edició són: “An Agent-Based simulation tool for the performance analysis in medical teams under emergency situations: an early report”, de Ugo Vespier, que ha estat treballant a l’empresa MicroArt, ubicada al PCB; “Building a repurposing database for transtirretin inhibitio”, de Laura Padilla, que ha fet les practiques a la Plataforma de Drug Discovery, i “Substrate Distortion in the Michalis Complex of enzyme Cel5A from Bacillus agaradhaerens” de Javier Iglesias, que ha estat treballant a Quantum Simulation of Biological Processes Group; Co.S.Mo. LAB-Computer Simulation & Modeling. Aquests tres estudiants han rebut, com a premi per la seva tasca, una subscripció gratuïta a la revista Nature durant un any.

Amb aquesta edició són ja més de 200 els estudiants que han participat en aquest programa que, segons les enquestes, rep una valoració molt positiva, tant per part dels joves com dels investigadors que col·laboren en aquesta iniciativa.