Samuel va rebre el premi de mans del president Carles Puigdemont; el conseller Jordi Baiget, i del president de la FCRI, Antoni Esteve (Foto: IBEC).
 22.03.2017

Samuel Sánchez rep el Premi Nacional de Recerca al Talent Jove

Samuel Sánchez, professor investigador ICREA i group leader a l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) en el PCB, va rebre ahir el Premi Nacional de Recerca al Talent Jove 2016. L'objectiu d'aquest guardó, atorgat pel Govern de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), és estimular i reconèixer l'esforç dels joves investigadors que han destacat per la qualitat i excel·lència del seu treball.

Samuel Sánchez va rebre el Premi Nacional de Recerca al Talent Jove al Teatre Nacional de Catalunya de mans del President de la Generalitat, Carles Puigdemont; del Conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i del president de la FCRI, Antoni Esteve.

L’investigador de l’IBEC ha estat seleccionat pel seu treball pioner en el desenvolupament de nanomotors i nanorobots autopropulsats, dispositius amb un alt potencial en l’àmbit de les aplicacions mèdiques, com l’alliberament controlat de fàrmacs, i mediambientals, com la neteja d’aigües contaminades. El guardó té una dotació econòmica de 10.000 euros.

Els Premis Nacionals de Recerca tenen com a objectiu fomentar el reconeixement social de la ciència i l’activitat dels investigadors,  mecenes, empresaris i comunicadors. Aquest any, el Premi Nacional de Recerca, amb una dotació econòmica de 40.000 €, ha estat atorgat a Lluís Torner, director de l’ICFO, per la seva recerca pionera en fotònica, reconeguda mundialment.

En aquesta edició també han estat guardonats la Fundació Bancària “la Caixa”, en la categoria de Mecenatge Científic; el programa “Dinàmiks” de Televisió de Catalunya presentat pel físic i divulgador Dani Jiménez, en la de Comunicació Científica; i el Centre Tecnològic de l’Aigua (Cetaqua) –participat per Aigües de Barcelona, el Consell Superior d’Investigacions Científiques i la Universitat Politècnica de Catalunya– en la de Partenariat Publicoprivat en R+I.