D'esquerra a dreta, els doctors Pau Bruguera i Andreu Veà. Font: Fundació GAEM
 26.10.2015

Pau Bruguera i Andreu Veà s’incorporen al comitè científic de la Fundació GAEM

La Fundació GAEM (Grup d'Afectats d'Esclerosi Múltiple) ha incorporat els doctors Pau Bruguera i Andreu Veà al seu comitè científic, format per professionals experts en diverses disciplines de la biomedicina i l'emprenedoria, que assessoren i duen a terme la selecció de treballs de recerca candidats a incloure en l'Acceleradora de projectes.

Les noves incorporacions responen a l’estratègia definida per la fundació per ampliar la tipologia dels projectes de l’Acceleradora. L’objectiu és obtenir un portafolio de projectes biomèdics innovador i equilibrat, des del punt de vista del seu temps d’arribada al mercat, el risc i els costos de desenvolupament, per anar incorporant millores en la vida i la teràpia dels pacients amb esclerosi múltiple el més ràpidament possible.

El nou portafolio de l’Acceleradora estarà constituït per projectes relacionats amb el descobriment de noves teràpies, de biomarcadors tant de detecció precoç com de resposta als tractaments, així com de dispositius que millorin la qualitat de vida dels pacients.

Per a això, el comitè comptarà amb l’assessorament de Pau Bruguera, que és doctor en Química per la Universitat de Barcelona i té més de 30 anys d’experiència a l’àmbit del diagnòstic in vitro. Després de la seva etapa en Instrumentation Laboratory a Massachusetts (Estats Units), on es va especialitzar en el diagnòstic de trastorns de la coagulació i va exercir el càrrec de director corporatiu d’R+D, actualment és director d’R+D a l’empresa de diagnòstic Biokit, S.A. (Grup Werfen), on ha ocupar diverses funcions d’alta responsabilitat. A més, és autor de nombrosos articles i patents en aquest àmbit.

Així mateix, el comitè amplia la seva perspectiva a l’àmbit de l’Electrònica i les Telecomunicacions amb aplicacions en l’esclerosi múltiple amb la incorporació d’Andreu Veà, enginyer en Electrònica i doctor enginyer en Telecomunicacions amb un postsdoctorat en Història de la Ciència i la Tecnologia per la Universitat de Stanford (Estats Units). Veà ha engegat i treballat en diverses organitzacions relacionades amb Internet, com ara Espanix.net, Catnix.net, Galnix.net, ISOC-cat, ISOC-és, i compta amb una àmplia trajectòria com a membre de comitès científics, directius i d’organització. Destaca també la seva col·laboració en el llançament i implantació d’empreses espanyoles de base tecnològica situades a Silicon Valley. També és conseller independent del Consell-TIC de la Generalitat de Catalunya i de les empreses Social-Diabetis i The Social Coin.

La Fundació GAEM, Grup d’Afectats d’Esclerosi Múltiple, constituïda el novembre de 2006 a partir de l’associació del mateix nom creada l’any 2003, és una organització sense ànim de lucre independent que té com a objectiu principal impulsar treballs de recerca biomèdica que trobin solucions terapèutiques per a la curació d’aquesta malaltia, invertint en projectes traslacionals en biotecnologia. L’organització també promou diferents iniciatives per apropar els avenços científics a científics, metges i pacients, així com diverses campanyes i esdeveniments per sensibilitzar a la societat. Situada al Parc Científic de Barcelona (PCB), està presidida per Vicens Oliver, afectat per la malaltia des de l’any 1993.