Nuria Montserrat, professora d’investigació ICREA i líder del grup Pluripotència per a la Regeneració d’Òrgans (Foto: IBEC).
 08.02.2021

La professora de recerca ICREA Nuria Montserrat coordinarà des de l’IBEC la nova Plataforma ISCIII de Biobancs i Biomodels

L’Institut de Salut Carlos III (ISCIII) ha atorgat a la professora de recerca ICREA Núria Montserrat –investigadora principal de l’IBEC al Parc Científic de Barcelona– la coordinació de la nova Plataforma ISCIII de Biobancs i Biomodels, amb un pressupost de 406.500 euros per dur-la a terme durant els pròxims tres anys. Paral·lelament, la investigadora ha obtingut un finançament addicional de 354.442 euros, com a membre d’aquesta infraestructura nacional transversal que gestionarà mostres biològiques de malalties i desenvoluparà serveis al camp dels organoides, models animals i bioimpressió 3D.

Reorientar les plataformes de l’Institut de Salut Carlos III (ISCIII) per fer front a tres grans reptes. Amb aquesta finalitat, el Consell de Ministres va aprovar, el  mes d’agost de 2020, a petició del Ministeri de Ciència i Innovació, autoritzar l’ISCIII la convocatòria de subvencions per a les Plataformes ISCIII de suport a l’R+D+I en Biomedicina i Ciències de la Salut, com a part del desenvolupament de l’Acció Estratègica en Salut 2017-2020.

La nova Plataforma de Biobancs i Biomodels gestionarà mostres biològiques de malaltia mitjançant la coordinació de serveis de subministrament incloent, també, mostres convencionals a través de biobancs virtuals. Al seu torn, la Plataforma va a treballar en el desenvolupament de serveis en el camp dels organoides, models animals i impressió 3D de teixits.

» Més informació: web de l’IBEC [+]

PCB