L'investigadora ICREA Núria López-Bigas (Foto: IRB Barcelona)
 28.01.2020

Núria López-Bigas, Premi Nacional d’Investigació en Càncer ‘Doctores Diz Pintado’

Núria López-Bigas, investigadora ICREA de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) al Parc Científic de Barcelona, ha recollit avui el IXè Premi Nacional d'Investigació en Càncer "Doctores Diz Pintado". La investigadora és la primera dona en rebre aquest guardó, que la Fundació d'Investigació del Càncer de la Universitat de Salamanca (FICUS)-Centro de Investigación del Cáncer (USAL-CSIC) lliura cada any amb l'objectiu de promoure i reconèixer la contribució de joves investigadors espanyols al desenvolupament científic de la investigació oncològica.

La investigadora ICREA i Cap del Laboratori de Genòmica Biomèdica de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) Núria López-Bigas ha estat reconeguda amb el IXè Premi Nacional d’Investigació en Càncer “Doctores Diz Pintado” per la seva trajectòria i impacte de les seves línies de treball centrades en la genòmica amb gran aplicació en la medicina personalitzada.

Els treballs realitzats per López-Bigas i el seu laboratori es centren en l’estudi de les mutacions causants del càncer i dels processos mutacionals que fan que les cèl·lules del nostre cos acumulin milers de mutacions en el seu genoma aplicant mètodes informàtiques pioners.   Un dels èxits més destacats d’aquest laboratori és la creació d’IntOGen i CancerGenomeInterpreter, dues plataformes que es poden fer servir per analitzar les alteracions de les cèl·lules en tumors.

Més informació al web de l’IRB Barcelona [+]