< Tornar a notes de sostenibilitat
 21.02.2024

MWC i la petjada ecològica d’esdeveniments multitudinaris

D’aquí a pocs dies Barcelona obre les portes al Mobile World Congress (MWC) 2024 on s’espera que més de 95.000 persones es trobin per compartir novetats i tendències de la indústria de les telecomunicacions i la connectivitat.

Sens dubte, aquest congrés genera un elevat impacte econòmic positiu per la ciutat (l’any 2023 es va calcular en 461 milions d’euros) però, com tots els esdeveniments de masses, també genera un fort impacte ambiental per l’elevada quantitat de desplaçaments, els residus generats, l’aigua i l’energia consumits. La reunió de quasi 100.000 persones té efectes directes sobre la mobilitat, l’alimentació, la protecció de l’entorn, les emissions atmosfèriques, i en general, la vida de la ciutat.

L’organització del MWC fa alguns anys que treballa per avançar en pràctiques sostenibles i a més, ha anunciat aquest 2024 està fent un esforç extra per informar els visitants de la situació d’emergència per sequera en què es troba el territori català. Des de l’organització es porten a terme accions per eliminar les fonts ornamentals, facilitar la separació de residus, no destruir els sobrants alimentaris que es donen a diverses organitzacions que preparen àpats solidaris, i en general, sensibilitzar als visitants de la petjada ecològica que inevitablement es produeix.

Els beneficis econòmics de congressos o festivals musicals són evidents, no obstant això, s’ha d’avançar en consciència i mecanismes organitzatius per minimitzar els impactes negatius sobre l’entorn del territori que rep l’esdeveniment. Un cop més, cal buscar el difícil equilibri entre negocis i harmonia ambiental.