Foto de grup de la delegació catalana que va visitar Massachusetts.
 13.04.2016

Mind the Byte i Sequentia participen en una missió empresarial a Massachusetts

Mind the Byte i Sequentia Biotech, amb seu al Parc Científic de Barcelona (PCB), han estat dues de les 10 empreses catalanes que van participar la setmana passada en una missió empresarial a l’estat nord-americà de Massachusetts per buscar oportunitats de negoci en l’àmbit digital health i el big data aplicat a la ciències de la vida. La missió va estar organitzada per la Generalitat, a través d’ACCIÓ, i Biocat i es va fer coincidir amb la Bio-IT World Conference & Expo, un dels esdeveniments més importants dels Estats Units en el camp de les TIC aplicades al sector salut.

En el marc de la Bio IT World –que va reunir a Boston més de 3.000 empreses i professionals de 30 països– les 10 empreses catalanes que van formar parte de la missió van tenir l’oportunitat de presentar els seus projectes a fons d’inversió americans per buscar finançament i trobar nous socis comercials amb l’objectiu d’internacionalitzar la seva tecnologia. L’acte es va organitzar amb la col·laboració de Venture Cafe, una fundació que actua com a connectora entre els agents de l’ecosistema d’innovació de Boston. També es van dur a terme una cinquantena de reunions bilaterals entre les empreses catalanes i altres companyies i organitzacions americanes i internacionals que van assistir al congrés.

L’estat de Massacusetts és considerat la regió amb els índexs d’innovació més alts dels Estats Units, amb una de les ràtios de despesa en R+D més elevades i una forta concentració d’universitats de primer nivell. Aprofitant la presència a Boston, la delegació catalana va visitar el Massachusetts Institute of Technology (MIT) i es va reunir amb representants d’una de les principals acceleradores d’empreses dels Estats Units, MassChallange, organització que acull actualment 1.600 start-ups de 50 països.

“Participar en aquesta missió ens ha servit per fer una primera presa de contacte amb l’ecosistema de Massachusstets, i per parlar amb possibles partners, clients i inversors. El mercat americà és el més gran i el més madur per una empresa com  la nostra, que oferim tecnologia disruptiva pel disseny computacional de fàrmacs. La sessió de pitch, organitzada per l’oficina d’ACCIÓ a Boston ens va permetre avaluar l’interès que podem despertar al territori i la resposta va ser molt positiva”, afirma Alfons Nonell-Canals, fundador i CEO de Mind the Byte.

Per a Walter Sanseverino, cofundador i CEO de Sequentia Biotech, l’experiència ha estat molt estimulant. “Després del meu pitch he tingut comentaris molt gratificants sobre l’activitat de Sequentia: crear know-how propi per brindar innovació i suport al món de la recerca científica de manera sostenible i assequible. L’interès que ha despertat el nostre model de negoci, que persegueix tant la rendibilitat com la millora la salut humana i la conservació del medi ambient, ens animen a continuar la nostra aposta decidida per ampliar i enfortir el nostre projecte d’emprenedoria social”, assegura Walter Sanseverino, fundador i CEO de Sequentia Biotech.