Jordi Naval, director general de la Fundació Bosch i Gimpera (Foto: © Fundació Bosch i Gimpera).
 14.04.2016

L’FBG rep el segell TECNIO que l’acredita com a agent facilitador de tecnologia

La Fundació Bosch i Gimpera (FBG), amb seu al Parc Científic de Barcelona (PCB), ha rebut l’acreditació TECNIO com a facilitador de tecnologia per la seva tasca d’ajudar les empreses a conèixer la tecnologia generada per la Universitat de Barcelona. Aquesta distinció, atorgada per la Generalitat de Catalunya amb el suport d’ACCIÓ identifica proveïdors de tot Catalunya que ajuden les empreses a crear nous productes i serveis.

La Fundació Bosch i Gimpera és el centre de transferència de coneixement, tecnologia i innovació de la Universitat de Barcelona. El seu objectiu és aconseguir que les capacitats cientificotècniques i els resultats de la recerca generats a la UB arribin al mercat a través de contractes d’R+D+I, de consultoria i serveis, o bé a través de la protecció, valorització i llicència de patents o de creació de noves empreses basades en el coneixement.

El segell TECNIO –una evolució de l’antiga xarxa TECNIO– acredita quatre tipus d’agents: desenvolupadors de tecnologia públics (universitats i centres de recerca); desenvolupadors de tecnologia privats  (enginyeries i empreses de base tecnològica) i desenvolupadors de tecnologia sense ànim de lucre. L’objectiu d’aquesta nova certificació és que les empreses catalanes identifiquin on poden trobar noves tecnologies per a les seves necessitats de desenvolupament de nous productes i processos, ja sigui a través de l’adquisició o explotació de patents, la contractació de projectes d’R+D+i o el contacte amb spin-off

Cinc grups de la UB renoven el segell TECNIO com a desenvolupadors de tecnologia

El Centre d’Enginyeria de Microsistemes per a Instrumentació i Control (CEMIC), el Centre de Projecció Tècnica (CPT), el Centre de Recerca en Tecnologia Cel·lular i Molecular (CELLTEC), el Centre de Recerca en Toxicologia (CERETOX) i el Servei de Desenvolupament del Medicament (SDM), de la UB, han renovat el seu segell TECNIO com a entitats que generen noves tecnologies i les posen a l’abast del teixit productiu.

Tres grups més de la Universitat de Barcelona –el Grup de Ciència de Dades (GDC), el grup de Mineralogia Aplicada i Medi Ambient (MAiMA) i el Centre per a la Producció i Validació de Teràpies Avançades (CAT-UB)– han obtingut un ajut per incentivar el desenvolupament del seu pla d’actuació en transferència tecnològica, que els permetrà acreditar-se com a entitat TECNIO.