La UB és l’única universitat espanyola distingida amb la màxima categoria internacional (A++) que incorpora aquest rànquing.
 12.04.2016

La Universitat de Barcelona, entre les 50 millors del món en productivitat científica

La Universitat de Barcelona (UB) s’ha situat en la 49a posició del món i és l’única de l’Estat que figura entre els cinquanta millors centres universitaris en productivitat científica, segons l’URAP 2015-2016 (University Ranking by Academic Performance), una classificació elaborada per la Universitat Tècnica de l’Orient Mitjà (METU), a Turquia, que avalua el rendiment de 2.000 universitats de tot el món.

La Universitat de Barcelona millora posicions en relació amb edicions anteriors, i passar del lloc 52è al 49è del món —també puja una posició a escala europea, del 14è lloc al 13è—; a més de destacar, novament, com l’única universitat espanyola distingida amb la màxima categoria internacional (A++) que incorpora aquest rànquing. Després de la UB, les altres universitats més ben situades a tot l’Estat són la Universitat Autònoma de Barcelona (119è lloc) i la Universitat de València, que ocupa la posició 188 en el rànquing internacional.

El rànquing URAP avalua l’impacte de l’activitat científica de les institucions acadèmiques amb una sèrie d’indicadors bibliomètrics referents a la productivitat científica, l’impacte de la recerca (citacions) o el grau de col·laboració internacional, entre d’altres.

La Universitat de Barcelona sobresurt especialment en indicadors com el nombre de publicacions científiques, on obté una puntuació de 92,89, o en citacions, amb una puntuació de 90,52.

L’URAP 2016 inclou 2.000 centres universitaris d’arreu del món —prop del 10 % de totes les institucions d’educació superior del món—, i està liderat un cop més per la Universitat de Harvard (Estats Units), la Universitat de Toronto (Canadà), la Universitat d’Oxford (Regne Unit), la Universitat Johns Hopkins (Estats Units) i la Universitat de Cambridge (Regne Unit).