Imatge: EIT Health Spain / MiMARK.
 03.02.2023

MiMARK revoluciona l’atenció oncològica amb el suport d’EIT Health

En el marc de la setmana del Dia Mundial contra el Càncer, EIT Health -la xarxa europea més gran d’innovadors en salut- ha destacat la importància de desenvolupar nous i més innovadors models de prestació d’assistència sanitària per a pacients oncològics. La startup MiMARK, una femtech amb seu al Parc Científic de Barcelona que vol revolucionar el diagnòstic del càncer d’endometri amb una prova IVD mínimament invasiva, és un dels projectes que compta amb el suport d’aquest consorci per canviar el model sanitari tradicional, basat en el tractament, a un model preventiu.

EIT Health va començar a donar suport a MiMARK durant el programa WildCard 2020. El juny del 2022, la startup va arribar a les semifinals de l’EIT Health Catapult 2022-23, un concurs que presenta als principals experts i inversors les empreses emergents de biotecnologia, tecnologia mèdica i salut digital més prometedores d’Europa.

“El suport d’EIT Health a les startups que ofereixen models progressistes de prestació d’assistència sanitària com el nostre és fonamental per replantejar l’actual sistema sanitari vigent i construir un model basat en un diagnòstic eficient i precís. Som afortunades d’haver comptat amb l’experiència d’EIT Health en tecnologia, desenvolupament empresarial i gestió, fet que ens ha permès créixer i accelerar. La seva col·laboració i el suport són fonamentals per al nostre èxit i la nostra capacitat d’influir positivament en la vida dels pacients”, declara Eva Colás Ortega, cofundadora de MiMARK.

MiMARK està revolucionant el tractament de les pacients ginecològiques en millorar la precisió, eficàcia i comoditat del diagnòstic del càncer d’endometri. La primera prova de diagnòstic in vitro de l’empresa, WomEC, utilitza un panell de biomarcadors proteics presents als fluids uterins per detectar aquesta patologia oncològica, eliminant la necessitat de biòpsies invasives (histeroscopies).

“La nostra solució té el potencial de transformar la manera en què prestem assistència al càncer d’endometri. La nostra innovació, no sols ofereix un mitjà per detectar amb precisió el càncer d’endometri en les seves primeres fases, sinó que, a més, ho fa d’una forma que millora l’experiència assistencial de les dones, en oferir una alternativa eficaç, objectiva i no invasiva a les histeroscopias”, explica Marina Rigau, CEO i cofundadora de MiMARK.

El càncer d’endometri és el quart càncer més freqüent i el sisè més mortal, i pot resultar dolorós i causar aïllament a les dones de tot el món. Amb massa freqüència, les dones que busquen tractament per a una hemorràgia vaginal anormal i un diagnòstic endometrial es veuen sotmeses a processos d’exploració consistents en una biòpsia endometrial. Aquest procediment falla en el diagnòstic del 31% de les pacients i emet diagnòstics erronis el 55% de les vegades.

De cara al futur, EIT Health es compromet a destinar 6 milions d’euros a donar suport a innovadors i emprenedors amb un compromís ferm de desenvolupar solucions que transformin positivament l’atenció sanitària en tots els àmbits terapèutics i millorin la vida dels pacients.

“EIT Health s’enorgulleix d’exercir un paper en el suport a innovacions que canviaran vides i transformaran la forma en què es presta l’assistència sanitària. Existeix un impuls real per invertir en solucions prometedores que milloraran els resultats dels pacients i establiran les bases d’un sistema sanitari més eficient i sostenible per a tots, no sols en l’atenció oncològica, sinó en totes les àrees terapèutiques”, afirma Jean-Marc Bourez, CEO d’EIT Health.

EIT Health és el principal consorci publicoprivat europeu d’innovació en salut, promogut per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT). El hub espanyol de la xarxa, EIT Health Spain, té la seva seu al Parc Científic de Barcelona, i compta amb socis de sis regions: Andalusia, Catalunya, Galícia Madrid, País Basc i València. Junts ofereixen un entorn d’innovació vibrant, amb estrets vincles entre empreses, universitats, hospitals universitaris i proveïdors d’atenció mèdica que actuen com a agents molt dinàmics als tres pilars del triangle de la innovació: recerca, educació i creació d’empreses.

» Més informació al web d’EIT Health Spain [+]
» Notícia relacionada [+]