(Foto: MiMARK)
 21.06.2023

MiMARK Diagnostics rep 2.5 M€ de l’European Innovation Council Accelerator

La spin-off del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR) especialitzada en el desenvolupament de solucions innovadores per al diagnòstic ginecològic, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha estat una de les 51 empreses europees seleccionades en aquesta convocatòria competitiva i l’única catalana. L’ajut permetrà accelerar el desenvolupament del seu test de diagnòstic del càncer d’endometri: WomEC.

Un total de 51 empreses de 17 països han estat seleccionades per  l’European Innovation Council Accelerator, en un procés competitiu entre 551 candidates. MiMARK Diagnostics i la madrilenya Oils4Cure han estat les úniques espanyoles escollides.

Els 2.5 M€ concedits per l’European Innovation Council Accelerator se sumen al milió d’euros captat per MiMARK Diagnostics en una operació de finançament anunciada fa uns dies i liderada pels fons de capital de risc Clave Capital, Nara Capital i Namarel Ventures, en què també ha participat la xarxa de “Business Angels” WA4Steam.

“L’ajut de l’European Innovation Council Accelerator representa un segell d’excel.lència europeu que ens permetrà accelerar la validació del nostre primer producte, WomEC”, celebra Marina Rigau, CEO i cofundadora de MiMARK Diagnostics. WomEC és un test de diagnòstic in vitro del càncer d’endometri basat en l’anàlisi de proteïnes presents en el fluid uterí. Avui en dia el diagnòstic d’aquest tipus de càncer -el càncer ginecològic més habitual en països desenvolupats, amb més de 6.700 nous casos a l’any a Espanya- requereix habitualment una biòpsia guiada per histeroscòpia, procediment invasiu que podria estalviar-se amb WomEC. El test oferiria a més un diagnòstic més precís i ràpid.

L’European Innovation Council (EIC) Accelerator ofereix ajuts de fins a 2,5 milions d’euros en 2 anys a startups i pimes innovadores, combinades amb inversions en capital a través del Fons EIC d’entre 0,5 i 15 milions d’euros o més. A més del suport financer, els projectes seleccionats es beneficien de serveis d’acceleració empresarial. En aquesta convocatòria, les 51 empreses seleccionades rebran conjuntament finançament per valor de 260 M€.

MiMARK Diagnostics és una de les 11 empreses que el 2021 va entrar a formar part de l’acceleradora BCN Health Booster, impulsada pel Parc Científic de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona, Barcelona Activa i Biocat. Fins avui, i comptant el nou ajut de l’European Innovation Council Accelerator, la companyia ha rebut un total de 6.2 milions d’euros en finançament público-privat. Entre altres ajudes prèvies públiques, destaca l’EIT Health Wild Card 2020 – Women’s Health Edition, Projectes de Col·laboració Público-Privada – convocatòria 2021 del MICINN i Neotec Dones – convocatòria 2022 de CDTI.

» Enllaç a la notícia: Web de l’European Innovation Council Accelerator