Sense categoria

Més de 70 investigadors europeus participen en escoles d’estiu sobre nanobioenginyeria al PCB

By 14 de juny de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 14.06.2005

Del 13 al 15 de juny, el Parc Científic de Barcelona acull dues escoles d'estiu per a joves investigadors que desenvolupen la seva recerca en el marc dels projectes europeus i , portats a terme en l'entorn del Centre de Referència de Bioenginyeria de Catalunya (CREBEC). La finalitat d'aquests cursos és oferir a més dels 50 alumnes que hi participen l'oportunitat d'un aprenentatge col·lectiu i un intercanvi d'idees i tècniques en el context de la recerca bàsica i aplicada dels projectes que estan desenvolupant.

Durant aquests dies, els participants a l’escola assisteixen a diferents conferències científiques relacionades amb els projectes així com a d’altres intervencions relacionades amb aspectes de l’àmbit de la recerca com són l’ètica, la igualtat de gènere o la gestió i l’explotació dels resultats científics. Així mateix, realitzen diversos tallers sobre tècniques experimentals punteres i de rellevància per al desenvolupament dels projectes a les instal·lacions de la del PCB i al (CREBEC).

Inclòs en la prioritat temàtica de Nanotecnologia del VIè Programa Marc de la Unió Europea, CellPROM – Cell Programming by Nanoscaled Devices és el projecte integrat més gran en nanobiotecnologia amb la participació de 27 grups de recerca i empreses de dotze països diferents. El seu objectiu és desenvolupar els procediments i els dispositius necessaris per induir externament la diferenciació de cèl·lules mare adultes extretes d’un pacient per aplicacions terapèutiques, fent servir les possibilitats que ofereix la nanotecnologia. El projecte impulsa a més el suport tecnològic necessari que requeriran els centres hospitalaris per poder aplicar el que s’anomena medicina regenerativa basada en cèl·lules mare.

D’altra banda, la Research Training Network del programa de mobilitat Marie Curie BioPolySurf és una xarxa de dotze grups de recerca de vuit països europeus que té com a finalitat la formació de joves investigadors en l’àrea del disseny, la caracterització i la producció de materials polimèrics amb propietats especials en la seva superfície que permetin interaccionar de forma intel·ligent en sistemes biològics.

El CREBEC és un centre de referència aprovat per la Generalitat de Catalunya el març de 2003 que pretén coordinar les activitats vinculades amb la recerca multidisciplinària en enginyeria biomèdica que es realitza a Catalunya. Entre els seus objectius principals, es troba la promoció del Laboratori de Recerca en Nanobioenginyeria. Ubicat al PCB, el Laboratori és fruit de la col·laboració entre la Universitat de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya, i està cridat a ser un centre de recerca pioner en enginyeria biomèdica a escala nanomètrica.