Sense categoria

L’IRB Barcelona, un dels centres reconeguts pel Programa Internacional de Doctorat en Biomedicina de “la Caixa”

By 17 de juliol de 2013novembre 16th, 2020No Comments
L'estudiant de l'IRB Barcelona, David Suñol, recull el diploma que li entrega la Carmen Vela. Font: Obra Social "la Caixa".
 17.07.2013

L'Obra Social "la Caixa" va lliurar ahir al CaixaForum Barcelona les 40 beques corresponents a la cinquena edició del (a partir de 2013, Doctorat "la Caixa"- Severo Ochoa). L'objectiu d'aquesta iniciativa és incorporar joves talents de tot el món a quatre dels centres de recerca de referència a Espanya en biomedicina, entre els quals hi ha l'IRB Barcelona, amb seu al Parc Científic de Barcelona. Les altres entitats beneficiaries dels ajuts són el Centre Nacional de Biotecnologia (CNB-CSIC), el Centre Nacional d'Investigacions Oncològiques (CNIO) i el Centre de Regulació Genòmica" (CRG).

L’acte de lliurament va estar presidit per la secretària d’Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació, Carmen Vela; el director general de “la Caixa”, Juan Maria Nin; el director general de la Fundació “la Caixa”, Jaime Lanaspa; i la directora general adjunta de la Fundació “la Caixa”, Elisa Duran.

El director de l’IRB Barcelona, Joan Guinovart, va agrair a “la Caixa” “un programa necessari per incorporar i atraure talent jove estigui on estigui cap als centres de recerca biomèdica del país”. L’investigadora Clara Morral, de Barcelona, va ser l’encarregada d’oferir el discurs d’agraïment en nom dels deu becats recent incorporats a l’IRB Barcelona i que acabaran durant el curs 2016/2017. Morral ha iniciat un projecte sobre cèl·lules mare del càncer al Laboratori de Càncer Colorrectal dirigit per l’investigador ICREA, Eduard Batlle.

El Programa Internacional de Doctorat en Biomedicina de “la Caixa” ha concedit 200 beques els últims cinc anys, i ha compromès una inversió acumulada de 23 milions d’euros durant el període 2008-2016. Dins d’aquest programa, l’IRB Barcelona ha incorporat 50 joves estudiants, dels quals 36 són estrangers, procedents de 23 països.