L’IRB Barcelona participa en un nou programa de beques per atraure joves talents

By 9 de gener de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 09.01.2008

L'Obra Social "la Caixa ha presentat a Madrid un programa nou adreçat a incorporar els millors talents joves del món en l'àmbit de la biomedicina als quatre centres de recerca biomèdica de referència a Espanya, entre els quals hi figura l'IRB Barcelona. El projecte l'han presentat el ministre de Sanitat i Consum, Bernat Soria; el president de "la Caixa" i de la Fundació "la Caixa", Isidre Fainé; el director de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), Joan Guinovart; el director del Centre de Regulació Genòmica (CRG), Miguel Beato; el director del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), Carlos Martínez, del qual depèn el Centre Nacional de Biomedicina, (CNB), i el director del Centre Nacional d'Investigacions Oncològiques (CNIO), Mariano Barbacid. També han assistit a l'acte Josep F. de Conrado, director general de la Fundació "la Caixa", i Rosa Maria Molins, directora de l'Àrea de Beques i Estudis Socials de l'Obra Social "la Caixa".

El projecte recull dues de les inquietuds més reiterades per part de la comunitat científica: la necessitat d’impulsar la recerca a Espanya amb el mecenatge d’entitats privades i la conveniència d’importar talents d’altres països per als grups de recerca que desenvolupen programes científics al nostre país.

El nou programa de beques de “la Caixa” per cursar un doctorat en biomedicina a l’IRB Barcelona preveu la concessió de 40 beques durant els quatre anys vinents amb una inversió de 4,9 milions d’euros per part de l’entitat financera. Totes les beques tenen una durada de quatre anys i estan obertes a estudiants i investigadors de tots els països.