Sense categoria

By 10 d'abril de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 10.04.2012

Lipodistròfia: lliçons per a la investigació sobre l’obesitat

«Lipodistròfia i altres malalties associades amb l'acumulació anòmala de greixos: lliçons per a la investigació sobre l'obesitat» és el títol del simposi internacional de recerca que tindrà lloc el proper divendres, 13 d'abril, a les 9.30 hores, a l'Aula Magna de la Facultat de Biologia. La jornada està organitzada per l'Institut de Biomedicina de la Universitat de Barcelona (IBUB) –present al Parc Científic de Barcelona– en col·laboració amb el CIBER Fisiopatologia de l'Obesitat i Nutrició i amb la Societat Espanyola de Lipodistròfies.

Les lipodistròfies són un conjunt de malalties, d’origen genètic o adquirit (per exemple, a causa del tractament en pacients infectats pel virus de la sida), que provoquen alteracions en el patró de distribució del greix al cos. En la sessió, que inaugurarà Francesc Villarroya, catedràtic del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular i director de l’IBUB, està previst que hi participin alguns dels principals experts en lipodistròfies a escala nacional i internacional.