ICREA convoca 20 places d’investigador sènior

By 5 d'abril de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 05.04.2012

ICREA convoca 20 places d’investigador sènior

La Institució Catalana per a la Recerca i Estudis Avançats (ICREA) – impulsada per la Generalitat de Catalunya– ha obert la convocatòria 2012 per a vint places d'investigador sènior en universitats i centres de recerca de Catalunya. ICREA té convenis estables, per tal que els seus investigadors s'integrin plenament en els diferents equips i projectes de recerca, amb les set universitats públiques catalanes, el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), 27 centres de recerca catalans, el Parc Científic de Barcelona (PCB) i la Fundació IrsiCaixa. Les sol·licituds es poden presentar fins al 7 de maig.

La convocatòria ICREA Sènior s’adreça a candidats amb una sòlida trajectòria científica amb l’objectiu de reforçar la recerca a Catalunya a través de la incorporació d’investigadors destacats en la comunitat científica catalana. Els requisits mínims per optar a la plaça són disposar del títol de doctorat, obtingut preferiblement abans de 2008, i demostrar quatre anys d’experiència internacional en l’àmbit predoctoral o postdoctoral.

Els candidats seleccionats obtindran un contracte indefinit amb ICREA, i els salaris seran equiparables als de les universitats catalanes. Als investigadors ICREA se’ls exigeix que facin aportacions substancials a les seves àrees de recerca amb gran impacte en la comunitat científica catalana. El seu treball de recerca se sotmetrà a avaluació després dels primers tres anys i, posteriorment, cada cinc anys.

En els seus onze anys d’activitat i a dia d’avui, ICREA ha contractat un total de 278 investigadors en especialitats molt diverses: un 30% en ciències de la vida i medicina, un 27% en ciències experimentals i matemàtiques, un 12% en ciències socials, un 15% en humanitats i un 16% en àrees tecnològiques. La mitjana d’edat és de 46 anys d’edat, per sota dels 40 anys es situa el 18% dels investigadors, entre 40 i 50 un 58% i el restant 24% per sobre dels 50 anys.