L’Institut de Recerca Biomèdica Prous s’instal·la al PCB

By 31 de juliol de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 31.07.2008

L’Institut de Recerca Biomèdica Prous s’instal·la al PCB

L'Institut de Recerca Biomèdica Prous compta, des d'aquest mes de juliol, amb un nou laboratori al Parc Científic de Barcelona. on centrarà la seva activitat en la síntesi de nous compostos amb activitat biològica que siguin útils pel tractament de malalties neurodegeneratives, metabòliques i cancer. Aquest nou laboratori s'ha instal·lat a la planta baixa de l'edifici Modular.

Per dur a terme la seva tasca de recerca, aquest centre utilitza bases de dades (data-mining), anàlisi estadístistica i tècniques quimioinformàtiques, un concepte recent i innovador que es coneix amb el títol de «drug informatics». Aquestes tècniques es complementen amb mètodes de laboratori, des de la química combinatòria i la biologia molecular fins a la genòmica funcional.

L’Institut de Recerca Biomèdica Prous va ser establert per Prous Science, un proveïdor internacional de serveis d’informació i comunicació en l’àmbit de la recerca i el desenvolupament farmacològic, medicina i la química mèdica, que va ser fundat l’any 1958 per l´actual President de l´Institut Dr. Joseph Prous Cochs.