El PCB acollirà l’Institut Català de Ciències del Clima

By 1 d'agost de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 01.08.2008

El PCB acollirà l’Institut Català de Ciències del Clima

Aquesta setmana ha tingut lloc l'acte de constitució del patronat de la Fundació Institut Català de Ciències del Clima (IC3), un nou centre de recerca que ha estat impulsat de forma conjunta per la Generalitat de Catalunya, la Universitat de Barcelona i el Parc Científic de Barcelona, on s'ubicarà. El director d'aquest nou centre será el Dr. Xavier Rodó, que actualment dirigeix el Laboratori de Recerca del Clima del PCB (LRC-PCB) i és professor d'investigació de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA).

Segons Rodó, “l’objectiu d’aquest nou centre és avançar en el coneixement de la dinàmica del clima i les prediccions en aquest àmbit, per augmentar la capacitat d’adaptació i de reacció de la nostra societat a les variacions climàtiques i mitigar els posibles efectes negatius que comportin”. Les principals línies de recerca de l’IC3 se centraran en la teoria i modelització del clima; el canvi climàtic i els seus impactes; la predictibilitat climàtica estacional; la reconstrucció i modelització del clima del passat i l’anàlisi i validació de les simulacions climàtiques, entre altres.

“La creació de l’IC3 ha estat un projecte que s’ha incubat al Parc Científic de Barcelona, on ja fa nou anys que existeix un grup interdisciplinar d’investigadors que treballa en aquest àmbit, que conformen l’anomenat Laboratori de Recerca del Clima (LRC-PCB)” explica el director general del Parc Científic de Barcelona, Fernando Albericio. “El suport de la Generalitat i d’altres institucions, entre les quals s’inclou el PCB, li permetrà créixer i convertir-se en un centre de referencia capdavanter en les ciències del clima, i un referent tan a nivell estatal com Internacional; a més, ocuparà el buit existent de centres de recerca especialitzats en aquesta àrea en tota la zona mediterrània”, afegeix.

A més de la recerca científica, l’IC3 vol facilitar el diàleg amb tots els sectors de la societat i, per aquesta raó, el projecte també preveu la creació del laboratori d’educació, divulgació i informació al públic; el laboratori de desenvolupament d’aplicacions i serveis i el laboratori d’estratègies d’adaptació i mitigació.