El liurament dels l'Ajuts AECC 2018, es va celebrar ahir a Madrid, 24 de setembre, Dia Mundial de la Recerca en Càncer (Foto: AECC).
 25.09.2018

L’IBEC i l’IRB Barcelona obtenen finançament de l’Associació Espanyola Contra el Càncer

Amb motiu del World Cancer Research Day (WCRD), que cada any té lloc el 24 de setembre, l'Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) va celebrar ahir l'acte de lliurament dels l'Ajuts a la Recerca en Càncer AECC 2018. Entre les propostes seleccionades hi ha dos projectes de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) i cinc de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), ubicats al PCB.

Els dos investigadors de l’IBEC beneficiaris dels ajuts de l’AECC són Aranzazu Villasante, en la categoria d’Investigadores AECC, per un treball sobre models biomimétics per investigar la resistència dels tumors a diferents teràpies que es durà a terme en el grup de Nanobioingeniería de Josep Samitier; i Nuria Montserrat, en la categoria de LAB AECC, que col·laborarà en un projecte multidisciplinar amb investigadors i clínics en Vall d’Hebron Institut d’Oncologia, ICO-IDIBELL i Hospital Clínic de Barcelona per identificar marcadors de carcinoma renal.

► Més informació al web de l’IBEC [+]

Els investigadors de l’IRB Barcelona beneficiaris dels ajuts atorgats per l’AECC són: Eduard BatlleAngel R. Nebreda i Francesc Posas, en la categoria de Proyectos AECC, els estudis dels quals se centren, respectivament, en càncer de còlon, melanoma i càncer de mama; Roger Gomis, en la categoria de Grupos Coordinados Traslacionales AECC, que treballa en un projecte translacional sobre resistència i metàstasi en càncer de pròstata coordinat per Arkaitz Carracedo a CIC bioGUNE; i Marta Kovatcheva, en la categoria de Postdoc AECC, ​​que estudia com evitar que reaparegui el càncer de pulmó després de la teràpia al laboratori de Manuel Serrano.

► Més informació al web de l’IRB Barcelona [+]