L’FBG organitza l’acte de presentació del Fons d’Emprenedors Fundació Repsol

By 4 de setembre de 2012novembre 16th, 2020No Comments
Emprenedors dels projectes seleccionats en la 1ª convocatòria durant la setmana de preincubació. Font: Fundació Repsol.
 04.09.2012

L’FBG organitza l’acte de presentació del Fons d’Emprenedors Fundació Repsol

El proper 26 de setembre, a la Sala Bosch i Gimpera del Parc Científic de Barcelona (PCB), tindrà lloc la presentació de la 2a convocatòria del , una iniciativa adreçada a emprenedors que hagin constituït o vulguin constituir una empresa en el camp de l'eficiència energètica i necessitin ajuda pel seu desenvolupament. A l'acte –organitzat per la , amb seu al PCB– hi intervindrà Enric Suñol, director de l'Àrea d'Energia de l'Institut Cerdà i coordinador del Fons d'Emprenedors, que explicarà la convocatòria i els seus criteris de valoració.

El Fons d’Emprenedors Fundació Repsol és el primer fons privat per promoure les iniciatives emprenedores en matèria d’estalvi i ús responsable de l’energia i la seva transformació en projectes empresarials que generin activitat econòmica.

Aquesta segona convocatòria –oberta fins el 16 de novembre de 2012– inicia un procés en què se seleccionaran fins a cinc projectes emprenedors i plans d’empresa en matèria d’eficiència energètica a desenvolupar a Espanya. Cadascun dels projectes seleccionats rebrà assessorament tècnic, econòmic, legal i financer i una assignació que oscil·larà entre els 6.000 i 12.000 euros mensuals durant el període necessari per al seu desenvolupament, amb un termini màxim de 24 mesos. El procés finalitzarà facilitant l’accés a potencials inversors.

La Fundació Bosch i Gimpera és el Centre de Transferència de Coneixement, Tecnologia i Innovació de la Universitat de Barcelona, i posa a l’abast de les empreses, les institucions i la societat, les capacitats cientificotècniques, els resultats de la recerca i el know-how generat en el si del Grup UB.

L’FBG treballa per aconseguir que els resultats de la recerca de la UB amb potencial suficient arribin al mercat a través de la creació de noves empreses basades en el coneixement i la llicència de patents, i promou l’esperit emprenedor en l’entorn universitari.