03.06.2015

L’EIT Health organitza la Summer School ‘Innovation & Business’ a Dublin i Barcelona

L’EIt Health organitza durant el mes de juliol la Summer School Innovation & Business, que es durà a terme al Trinity College de Dublín (6-10 de juliol) i a l'IESE Business School de Barcelona (27-31 de juliol). Constituïda per l'European Institute of Technology (EIT), l'EIT Health és una de les iniciatives més ambicioses del món en l'àmbit de la innovació i l'emprenedoria per a una vida saludable i un envelliment actiu, i compta amb nodes a Espanya, França, Regne Unit, Bèlgica, Suècia i Alemanya. La Universitat de Barcelona, amb el suport de Biocat, lidera el node espanyol (EIT Health Spain), que té la seu al Parc Científic de Barcelona (PCB) i està integrat per 25 entitats públiques i privades capdavanteres al seu sector i compromeses amb la innovació en salut.

La Summer School Innovation & Business està adreçada a investigadors, estudiants de doctorat, postdocs i qualsevol emprenedor del sector amb una idea innovadora, i acollirà 40 alumnes què desenvoluparan les habilitats pràctiques necessàries per tenir èxit en la innovació en salut, concretament en l’àmbit de l’envelliment actiu i saludable. Al final del programa, els participants coneixeran com transformar les idees resultants de la seva investigació en productes, serveis i polítiques per millorar la salut i la qualitat de vida dels ciutadans.

El programa combina l’aprenentatge teòric amb la pràctica a través de projectes industrials reals i es dividirà en dues sessions d’una setmana de durada i una pausa de dues setmanes entremig de cada sessió que permetrà als estudiants treballar en els seus projectes. Empresaris consolidats i experts del venture capital compartiran experiències amb els alumnes, alhora que un coach treballarà amb ells per ajudar-los a desenvolupar i presentar les seves idees davant d’un panell d’experts.

La quota d’inscripció és gratuïta. L’EIT Health, el Trinity College i el IESE també cobreixen les despeses i els dinars al campus i es posarà a disposició dels alumnes allotjament a preu reduït. Els costos de viatge seran a càrrec dels participants.

■ El termini per a la presentació de sol·licituds finalitza el 7 de juny. Els candidats seran seleccionats en base al seu CV i es valorarà molt positivament una carta de motivació que inclogui una potencial idea innovadora en l’àmbit de l’envelliment actiu i saludable i el seu impacte en el futur.

■ Més informació al web de Biocat [+]