Imatge del darrer programa "Al vol" (2012). Font: IRB Barcelona.
 29.05.2015

Engega la cinquena edició del curs per a professors de secundària a l’IRB Barcelona

Avui i demà, 15 professors de secundària actualitzaran conceptes científics a l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) –amb seu al Parc Científic de Barcelona– amb el curs 'Al vol', centrat en l’ús de la mosca de la fruita com a model animal per a l’estudi de malalties, camp de recerca en què l’IRB Barcelona concentra científics capdavanters a nivell mundial.

El curs “Al vol” s’emmarca dins el programa Professors i Ciència, organitzat per la Fundació Catalunya-La Pedrera, on en aquesta edició hi participen nou centres punters de recerca de tot Catalunya. L’objectiu general del programa és millorar l’ensenyament de les ciències a les escoles per tal de despertar vocacions científiques entre els estudiants. Aquest és el cinquè taller que l’IRB Barcelona ofereix dins d’aquest programa extern.

A “Al vol” hi participen 15 professors de centres educatius de l’àrea de Barcelona i consta d’onze hores de formació acreditades per la Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Basat en la recerca biomèdica usant el model de la mosca Drosophila melanogaster, el curs abordarà diversos temes propis del currículum dels nens i nenes més grans de 12 anys, com ara la mitosi, la mort cel·lular, les malalties genètiques i l’ètica en l’experimentació amb animals.

Durant els dos dies de durada dels cursos es combinen sessions teòriques amb tallers pràctics, on professors i científics comparteixen coneixements per desenvolupar materials i habilitats que després poden traslladar als seus alumnes. Un dels objectius és que ambdós col·lectius estableixin canals de comunicació duradors i generin recursos educatius útils per aplicar a classe.