Dr. Laurent Nguyen (Foto: Bionure).
 09.10.2018

Laurent Nguyen, nou CEO de Bionure Farma

Bionure Farma, especialitzada en el desenvolupament d'agents neuroprotectors per tractar malalties neurodegeneratives, ha anunciat avui el nomenament del Dr. Laurent Nguyen, com a nou CEO de la companyia. La biotecnològica, una spinoff de l'Hospital Clínic de Barcelona amb seu al Parc Científic de Barcelona, reforça també el seu equip científic amb la incorporació del Dr. Amit Bar-Or al Comitè Assessor Científic, actualment liderat per un dels seus fundadors, el Dr. Pablo Villoslada.

El principal producte de Bionure és el neuroprotector i ‘remielinitzador’ BN201, amb potencial per tractar diverses malalties neurodegeneratives, com ara la neuritis òptica aguda (NOA) i l’esclerosi múltiple (EM). El compost es troba en estudi de Fase 1 al Regne Unit i la companyia preveu tenir resultats a principis del 2019 per poder iniciar l’assaig de Fase 2a.

El president de Bionure, Guy P. Nohra, subratlla: “Després d’un intens procés de cerca, el Consell d’Administració està molt satisfet d’haver pogut incorporar un expert executiu com el Dr. Nguyen per assumir el lideratge de Bionure. Donem també la benvinguda al Dr. Bar-Or al Comitè Assessor Científic de la companyia en aquest moment, quan ens acostem a una fase realment emocionant de translació cap a la prova de concepte clínica en pacients amb malalties neurodegeneratives”.

El Dr. Laurent Nguyen, de nacionalitat francesa, es doctor en medicina i compta amb un màster en Salut Pública. Després de quatre anys de residencia en el Paris Hospital Group (Assistance Publique – Hopiteaux de Paris), va adquirir una sòlida experiència a la industria farmacèutica a Hoechst-Roussel, Merck KGaA, F. Hoffmann-La Roche Ltd i Pierre Fabre. Posteriorment, va canviar al sector biotecnològic per convertir-se en el CEO d’una spinoff acadèmica francesa, el desenvolupament clínic de la qual va liderar fins la seva sortida a borsa. Amb el seu impuls, la companyia va a arribar a assaigs clínics de Fase 2 amb un portafoli de neuro-otologia (afeccions de l’oïda interna).

El Dr. Nguyen ha sigut també assessor de desenvolupament corporatiu de diverses empreses biotecnològiques i de tecnologies mèdiques. “Estic entusiasmat amb el projecte de Bionure, que té el potencial de canviar radicalment el panorama per als pacients de malalties neurodegeneratives, i amb ganes de sumar-me al gran equip que ha portat el projecte fins a l’etapa de desenvolupament clínic”, assenyala el Dr. Nguyen.

Bionure amplia també el seu Comitè Assessor Científic amb la incorporació del Dr. Amit Bar-Or, director del Centre de Neuroinflamació i Teràpies Experimentals i del Centre d’Esclerosi Múltiple de l’Escola de Medicina Perelman de la Universitat de Pensilvania (Filadèlfia, EUA) i president de la Societat Internacional de Neuroimmunologia.

El Dr. Bar-Or, format a la McGill Medical School a Montreal, al Massachusetts General Hospital i al Centre per a Malalties Neurològiques de Harvard, ha focalitzat la seva recerca en el paper que juguen en la malaltia autoimmune els subconjunts de cèl·lules immunes funcionalment diferents i en les interaccions entre el sistema nerviós central i el sistema immune. El seu treball clínic se centra en l’esclerosi múltiple i les afeccions que hi són vinculades, tant en infants com en adults.

Notícia relacionada [+]