La Barcelona Industry Week reunirà tres esdeveniments, Healthio, In(3D)ustry i loTSWC (Foto: Fira de Barcelona).
 16.10.2018

Destacada representació del Parc Científic de Barcelona a la Barcelona Industry Week

Del 16 al 18 d'octubre, Ia Barcelona Industry Week (BIW), organitzada per Fira de Barcelona, reunirà tres esdeveniments, Healthio, In(3D)ustry From Needs to Solutions i IoT Solutions World Congress (loTSWC), que comptaran amb una àmplia mostra de l'ecosistema innovador de l'àmbit de Ia salut i la participació d'una decena d'entitats del Parc Científic de Barcelona (PCB).

L’esdeveniment, que se celebra des de avui fins dijous als recintes de Montjuïc (Healthio i In(3D)ustry) i Gran Via (loTSWC), aplegarà més de 21.000 visitants professionals que podran descobrir les novetats de les 550 empreses expositores i dels gairebé 600 experts que participaran com a ponents a les conferències i taules rodones programades durant els tres dies de celebració.

Álamo ConsultingAvinent Implant SystemBiocatCataloniaBio & HealthTechEIT Health SpainLeitat, l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona)New Born Solutions i Xenopat són algunes de les entitats amb seu al Parc Científic de Barcelona que hi participaran.

Innovacions en el camp de Ia salut

Healthio aplegarà usuaris, professionals, emprenedors i innovadors del sistema sanitari amb l’objectiu de crear un nou ecosistema en què tots els actors implicats puguin prendre part en el seu disseny. Els visitants podran provar i experimentar in situ les tècniques i pràctiques més avançades del sistema sanitari a través de 25 itineraris agrupats en tres eixos temàtics (salut i benestar, medicina personalitzada i malalties cròniques i envelliment) als quals es donaran a conèixer les darreres aplicacions dissenyades per a facilitar l’empoderament i Ia presa de decisions dels usuaris de Ia salut.

També podran assistir a alguna de les més de 300 presentacions programades en les quatre assemblees de Ia trobada i participar en activitats com ara el Health & Bio Team Dating, organitzat per Biocat, CataloniaBio & HealthTech i  BStartup del Banc Sabadell, un esdeveniment pioner a Catalunya per promoure la creació d’startups en ciències de la vida i la salut que ja va per la seva quarta edició.

Mitjançant reunions de 30 minuts (speed dating), Health & Bio Team Dating posa en contacte científics amb emprenedors, mentors i professionals de business development per tal de generar noves sinèrgies empresarials i crear equips que executin projectes i empreses d’èxit al sectors de la tecnologia mèdica, terapèutic, diagnòstic, medicaments, salut digital i agroalimentari.

Més enllà de Ia impressió 3D

Després de dues edicions exitoses, In(3D)ustry From Needs to Solutions, segueix intensificant el seu paper d’altaveu de les millors aplicacions industrials en l’ecosistema de Ia fabricació additiva, i aquest any s’obre a nous sectors de potencials usuaris d’aquesta tecnologia.

L’esdeveniment, que compta amb Ia col·laboració de Leitat, Tecnalia i IAM3DHUB com a socis estratègics, s’estructurarà al voltant de l’lN(3D)USTRY Arena, una gran àrea d’innovació amb un escenari on 40 representants d’empreses de 5 sectors (salut, aeronàutica, industrial, automoció i retail) Ilançaran reptes de futur als fabricants que, al seu torn, oferiran solucions a les seves necessitats i mostraran els seus casos d’èxit i les potencialitats d’aplicació d’aquesta tecnologia en tot I’àmbit industrial.

L’IoT aplicat als sectors empresarials

L’IoT Solutions World Congress -l’esdeveniment de referència sobre les innovacions del Internet de les coses (IoT) industrial- coorganitzat amb l’lndustrial Internet Consortium (IC) unifica congrés, exposició, comercial i testbeds (bancs de proves, on es realitzaran demostracions en directe d’innovadores aplicacions).

La cita d’enguany reunirà als millors experts mundials de la tecnologia loT i a representants de diversos sectors per abordar l’impacte de les solucions loT en diferents entorns. S’han establert nou eixos temàtics sobre els quals giraran les més de 204 sessions previstes, entre ells assistència sanitària, blockchain i intel·ligència artificial, aquests dos últims amb fòrums propis.

►Per a més informació: http://www.barcelonaindustry.es/ca/