L’agregat per a Ciència i la Tecnologia de l’Ambaixada francesa visita el CNAG

By 28 de juliol de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 28.07.2010

L’agregat per a Ciència i la Tecnologia de l’Ambaixada francesa visita el CNAG

L'agregat per a la Ciència i la Tecnologia a l'Ambaixada francesa a Espanya, Guy Molénat, juntament amb Anne-Laure Fize, encarregada de projectes d'aquesta entitat, han visitat avui el Centre Nacional d'Anàlisi Genòmica () que acull el Parc Científic Barcelona (PCB) per tal de conèixer de prop aquesta instal·lació, que és una de les millors infraestructures que existeixen a Espanya en el seu àmbit. Tots dos han estat rebuts pel director del CNAG, l'investigador Ivo Gut, i el director de Política Científica del PCB, Jordi Quintana, i la directora de Comunicació i Relacions Institucionals, que els han acompanyat per explicar-los els principals projectes que aquesta unitat està duent a terme .

Tant Guy Molénat com Anne-Laure Fize participaran aquest any com a representants del Govern francés a Espanya a la 2a edició de la “Summer School on Medicine” (SSM2) una escola d’estiu que organitzen conjuntament el Parc Científic Barcelona i el Tolouse Cancer Campus per ampliar la formació dels universitaris i estudiants postdoctorals en el procés de desenvolupament de nous fàrmacs. La primera edició es va celebrar a Barcelona i la SSM2 tindrà lloc a Tolouse, però inclou visites a centres que promouen la innovació i empreses del sector farmacèutic d’ambdós països. Per això, en el programa d’enguany està previst que els assistents visiten el Parc Científic Barcelona i alguna de les biotecnològiques que hi acull.

La creació d’aquesta escola és una iniciativa que va sorgir en el marc del fòrum de diàleg Espanya-França, integrat per membres de la societat civil d’ambdós països . Reuneix a representants dels sector s econòmic, polític, acadèmic i cultural per tal d’establir projectes conjunts en diversos àmbits. El Servei de Ciència i Tecnologia de l’ambaixada francesa a França s’encarrega de fomentar la cooperació científica i universitària que existeix entre França i Espanya.