La Xarxa Universitària Iberoamericana d’Incubació d’Empreses impulsa el seu pla estratègic

By 14 de maig de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 14.05.2007

La Xarxa Universitària Iberoamericana d'Incubació d'Empreses ha celebrat a principis d'aquest mes la seva primera Junta a Santander per definir els seus objectius fundacionals i elaborar un primer pla d'actuació estratègic. Fundada el passat mes de desembre a iniciativa de la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat de Santiago de Compostel·la (USC) i Banco Santander, la Xarxa està integrada, a més, en aquesta etapa fundacional per aquests centres: Universitat Autònoma de Madrid, Universitat Complutense de Madrid, Universitat de Cantàbria, Pontifícia Universitat Catòlica de Xile, Universitat Federal de Sao Paulo, Universitat Nacional Autònoma de Mèxic i l'Institut Tecnològic i d'Estudis Superiors de Monterrey.

El nucli inicial de la Xarxa Universitària Iberoamericana d’Incubació d’Empreses està format per la bioincubadora que la UB desenvolupa al Parc Científic de Barcelona, i Uninova, la incubadora d’empreses de la USC, les quals, amb el suport de Banco Santander, tenen com a objectiu principal formar equips multidisciplinaris per tal de facilitar la transferència a la societat dels resultats de la recerca, en especial en ciències de la vida. Així mateix, les tres entitats fundadores i la resta d’institucions espanyoles i iberoamericanes, posaran en marxa projectes conjunts que permetran la creació de 500 empreses derivades universitàries (spin-offs) en els propers cinc anys.

Aquesta primera Junta de la Xarxa s’ha dut a terme amb l’objectiu de planificar les activitats que desenvoluparà cada centre o institució, així com establir els organismes de coordinació interna, com ara el Consell Directiu, presidit pel rector de la UB Màrius Rubiralta, que estarà integrat pels nou rectors de les universitats promotores i cinc persones proposades pel Banco Santander. La rectora de la Universitat de Sao Paulo, Suely Vilela, ha estat nomenada vicepresidenta del Consell Directiu, i la USC desenvoluparà la coordinació de la Comissió Tècnica.

D’altra banda, el dissabte 5 de maig va tenir lloc la Junta General d’Accionistes d’Universia, la major xarxa mundial d’universitats, que agrupa un total de 985 universitats de l’Estat espanyol, Portugal i d’Amèrica Llatina. En el decurs de la Junta, el president d’Universia, Emilio Botín, va anunciar la dotació de 1.500 noves beques per tal d’afavorir la mobilitat de professors i alumnes espanyols i iberoamericans.