La Universitat de Barcelona i la Fundació Bosch i Gimpera convoquen el Premis del Consell Social

By 12 de març de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 12.03.2010

El Consell Social de la Universitat de Barcelona (UB) i la Fundació Bosch i Gimpera (FBG) –ubicada al Parc Científic Barcelona– convoquen el "Premi Antoni Caparrós" al millor projecte de transferència de coneixement o tecnologia i el "Premi Senén Vilaró", a la millor empresa innovadora desenvolupada per un titulat de la UB o vinculada al Grup UB. El "Premi Antoni Caparrós" i el "Premi Senén Vilaró", que enguany es convoquen per tercer cop, els promouen conjuntament la FBG i el Consell Social de la UB, amb l'objectiu d'impulsar el retorn a la societat dels coneixements adquirits al llarg dels estudis i la recerca, de valorar la importància dels projectes de transferència de tecnologia i innovació, de potenciar la creació d'empreses innovadores i de fomentar la cultura emprenedora en l'àmbit del Grup UB. El termini de presentació als Premis del Consell Social i de la Fundació Bosch i Gimpera estarà obert fins al 31 de maig.

L’edició 2009 va tenir com a guanyadors la Dra. Ana Inés Fernández amb el projecte “Utilització de l’òxid de magnesi de baix contingut en tecnologia mediambiental i de materials” en la modalitat Antoni Caparrós, i l’empresa Biocontrol Technologies –amb seu al Parc Científic Barcelona– en la modalitat Senén Vilaró. Biocontrol Technologies –spin-off participada per la UB, i creada l’any 2004 –està especialitzada en l’aïllament, desenvolupament, registre, producció i comercialització de microorganismes naturals per emprar-los com a agents de control biològic (biofungicides) contra les malalties dels cultius. El jurat va voler premiar el model de creació de l’empresa, la importància del seu projecte de transferència de tecnologia i l’oportunitat de mercat que presenten els productes desenvolupats per la companyia.

Els Premis del Consell Social es convoquen també anualment en la modalitat “Premi José Manuel Blecua” i “Premi Ramon Margalef” (enguany han arribat a la sisena edició) amb l’objectiu d’impulsar els estudis de doctorat, de destacar el doble vessant d’R+D de qualitat originada a partir dels programes de doctorat de la UB, i de conèixer aquesta activitat generada, així com d’aconseguir mantenir un contacte més fluid amb els doctors de la Universitat de Barcelona.

Les bases de la convocatòria i els impresos de sol·licitud es poden consultar a www.fbg.ub.es/premis2010 i http://www.ub.edu/cs/premis/premis2010/index10.htm