La Universitat de Barcelona i dues universitats d’Amsterdam reforcen la col·laboració

By 11 d'abril de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Foto d'equip de la trobada de la UvA i la HvA a la Universitat de Barcelona. Font UB.
 11.04.2014

La Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat d'Amsterdam (UvA), juntament amb la Universitat de Ciències Aplicades (HvA) de la mateixa ciutat holandesa, han celebrat els dies 8 i 9 d'abril una trobada bilateral per reforçar la col·laboració entre les respectives institucions, així com per posar en marxa iniciatives en àmbits d'interessos comuns. La UB i la UvA pertanyen a la Lliga d'Universitats de Recerca Europees (LERU), prestigiosa associació de vint-i-una universitats europees capdavanteres en recerca. El Parc Científic de Barcelona (PCB), els campus d'excel·lència internacional o l'oficina de transferència de la recerca de la UB —la Fundació Bosch i Gimpera (FBG)—, ubicada al PCB, van centrar part de les reunions de treball.

La visita de la UvA i la HvA a la Universitat de Barcelona va començar dimarts, 8 d’abril, amb la benvinguda de la vicerectora de Política d’Internacionalització de la UB, Maria Callejón, al Consell de Govern d’aquestes universitats, encapçalat per la rectora de la UvA, la Dra. Dymph van den Boom; el rector de la HvA, el Dr. Huib de Jong, i la presidenta del Comitè Executiu de la UvA-HvA, la Dra. Louise Gunning-Schepers. Les dues universitats holandeses mantenen una estreta col·laboració tant en docència com en recerca, i comparteixen estructures i serveis comuns, que han estat representats a la trobada i a les diferents reunions de treball.

El rector de la Universitat de Barcelona, Dídac Ramírez, va inaugurar les reunions de treball del dia 9 d’abril, que van girar al voltant de quatre temàtiques: cooperació, recerca i innovació, internacionalització i educació. Totes van fer referència a les reformes i col·laboracions interuniversitàries que cal impulsar per ampliar les oportunitats internacionals en aquests àmbits.

L’experiència de la Universitat d’Amsterdam en el compartiment d’alguns serveis i departaments amb la Universitat de Ciències Aplicades va exemplificar les bones pràctiques en el terreny de la cooperació dins de la universitat i entre diferents universitats. Aquesta sessió la van presidir la Dra. Louise Gunning-Schepers i el Dr. Dídac Ramírez.

La taula de recerca, presidida pel Dr. Jordi Alberch, vicerector de Recerca, Innovació i Transferència de la UB, va servir perquè les institucions participants expliquessin les seves polítiques d’investigació. El Parc Científic de Barcelona, els campus d’excel·lència internacional o l’oficina de transferència de la recerca de la UB —la Fundació Bosch i Gimpera (FBG)—, també van centrar part de les discussions.

Van participar en aquesta taula la Dra. Karen Maex, degana de la Facultat de Ciència de la UvA i de Ciències de la Vida de la HvA i, en representació de la UB, Carme Verdaguer, directora de l’FBG, i Núria Casamitjana, directora de Formació del Centre de Recerca en Salut Internacional de Barcelona (CRESIB), que va aprofundir en les vies de col·laboració entre la UB-CRESIB.

Per a més informació [+]