Condol per Francesc Santacana i Martorell

By 14 d'abril de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Francesc Santacana i Martorell.
 14.04.2014

Condol per Francesc Santacana i Martorell

Francesc Santacana i Martorell – director general de la Fundació Bosch i Gimpera (FGB) entre el 1989 i el 2001 i del Parc Científic de Barcelona (PCB) en el primer any de funcionament, i patró fundador des del 1997 a 2001– ha mort a Barcelona el dia 14 d'abril. Santacana va dedicar bona part de la seva intensa trajectòria professional a la UB i a projectes vinculats amb la ciutat de Barcelona i amb l'economia del país, i va ser pioner en les relacions universitat-empresa i un impulsor i defensor de la innovació.

Nascut el 1943, Santacana es va llicenciar en Economia per la Universitat de Barcelona l’any 1965. Francesc Santacana i Martorell. A més de dirigir l’FBG i el PCB, també va ser director del Servei d’Estudis Econòmics del Centre d’Estudis i Assessorament Metal•lúrgic (CEAM) (1974 – 1988), degà del Col•legi d’Economistes de Catalunya (1983 – 1989), secretari general del Centre Iberoamericà de Desenvolupament Estratègic Urbà (CIDEU) (1993 – 1997), membre del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de Barcelona (1994 – 1997), membre del Consell Assessor de la revista Barcelona Economia de l’Ajuntament de Barcelona (1997 – 2004), coordinador de Polítiques d’Innovació i Creativitat del Grup UB (2001), vicepresident d’ESADE Creápolis, SL (2005 – 2011), vocal de la Junta de Govern de l’Institut Català de Finances (2003 – 2010) i membre del Consell d’Experts de l’Acord Estratègic per a la Internacionalització del Departament d’Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya. També va ser vocal del Consell d’Administració del Consorci Hospitalari de Catalunya i patró de la Fundació Santa Maria de Poblet.

Actualment, era coordinador general del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (1988), vicepresident de la Fundació Coneixement i Desenvolupament (CyD), patró de les fundacions Comença per Educar (2011) i CreaFutur, membre del Consell de Redacció de la Revista Econòmica de Catalunya, de la Junta Consultiva de la revista Industry & Higher Education, i del Consell Consultiu del Prague Institute.