Sense categoria

L’IBEC assessor de la CE per al desenvolupament del programa l’Horitzó 2020

By 10 d'abril de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Arantxa Sanz, responsable del departamento de Knowledge Exchange del IBEC, en la presentación del estudio RO-cKETS.
 10.04.2014

L’IBEC assessor de la CE per al desenvolupament del programa l’Horitzó 2020

Els partners que participen al projecte Ro-cKETs de la Comissió Europea van donar a conèixer els resultats dels seus estudis i activitats en una conferència que va tenir lloc a Brussel·les els dies 2 i 3 d'abril. Arantxa Sanz, cap del departament de Knowledge Exchange de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) –amb seu al Parc Científic de Barcelona– va presentar els resultats en l'àmbit de la salut i de l'atenció sanitària de l'estudi. A l'esdeveniment hi van participar 180 representants de tots els sectors industrials, des de l'energètic fins al mediambiental i d'agricultura.

Els resultats de l’estudi RO-cKETs contribuiran de manera fonamental a l’execució del nou programa marc de recerca i innovació de la UE, l’Horitzó 2020 (successor de l”FP7), mitjançant el desenvolupament de la metodologia, el pla de treball i el mapa del programa de set anys de treball de contraposició d’escenes de les Key Enabling Technologies (KETs). Això ajudarà a determinar quins productes podran ser manufacturats per la indústria europea durant les pròximes dècades sota tres o més tecnologies facilitadores.

El paper principal de l’IBEC en aquest projecte es deriva del paper de l’anterior director, Josep A. Planell com a sherpa al Grup KET d’Alt Nivell en Nanotecnologia al llarg del 2012. L’Institut ha ajudat a identificar productes innovadors en els sectors tecnològic, farmacèutic i mèdic, així com en el camp de la ramaderia i de l’agricultura que poden ser recolzades per la integració de les tècniques o mètodes de nano-bio-info-cogno.

“L’IBEC es dedica a oferir la seva experiència i coneixement com a assessor dels responsables polítics de més alt nivell,” declara Josep Samitier, director de l’IBEC. “Les oportunitats de finançament de l’Horitzó 2020 que sorgiran a partir de l’entrada dels assessors de RO-cKETs oferiran grans oportunitats per col·laboracions potencials entre investigadors i indústria per desenvolupar productes innovadors i competitius, bens i serveis que poden contribuir a solucionar reptes socials.”

Enllaç a la notícia [+]