Taula presidencial de l'acte de reconeixement del campus d'excel·lència internacional del CEI-BKC.
 20.02.2015

La UB i la UPC presenten les fites assolides i els reptes de futur del campus d’excel·lència internacional BKC

El campus d'excel·lència internacional Barcelona Knowledge Campus (CEI-BKC), impulsat per la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), va presentar, ahir dijous 19 de febrer, les principals fites assolides del projecte i els reptes per als anys vinents. En el decurs de l'esdeveniment es va fer un reconeixement a totes les persones i institucions que han contribuït al desenvolupament del CEI-BKC, entre ells, el Parc Científic de Barcelona (PCB), que va estar representat per la seva directora general, Montserrat Vendrell. Diverses entitats ubicades al PCB, com ara la Fundació Bosch i Gimpera, els Centres Científics i Tecnològics de la Universitat de Barcelona (CCiTUB) i la biotecnològica Intelligent Pharma, també van ser distingits a l'acte.

En l’acte de reconeixement del campus d’excel·lència internacional (CEI-BKC) –que es va dur a terme a l’espai BKC del Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)– van intervenir l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias; la secretària d’Estat d’Investigació, Desenvolupament i Innovació del Ministeri d’Economia i Competitivitat, Carmen Vela; el secretari general del Consell Interuniversitari, Claudi Alsina; el director general de Política Universitària del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, Jorge Sainz; el president del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), Emilio Lora-Tamayo; el director gerent de la Cambra de Comerç de Barcelona, Xavier Carbonell; el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya, Enric Fossas, i el rector de la Universitat de Barcelona (UB), Dídac Ramírez, així com el professor Francesc Solé Parellada, qui va fer un  resum del desenvolupament i l’evolució del projecte campus d’excel·lència internacional CEI-BKC .

Després dels parlaments, es va fer un reconeixement a totes les persones que han contribuït al desenvolupament del campus d’excel·lència internacional Barcelona Knowledge Campus.

Prèviament, representants del Ministeri d’Educació i del Ministeri d’Economia vinculats a la gestió del programa Campus d’Excel·lència Internacional van fer un recorregut per diverses instal·lacions del campus Sud i el campus Nord, entre elles el Parc Científic de Barcelona, on van poder observar alguns exemples de les actuacions realitzades en ambdues universitats en els anys de desplegament del pla estratègic del CEI-BKC.