La UB i el PCB acullen estudiants de secundària i de batxillerat als Campus Científics d’Estiu

By 9 de juliol de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 09.07.2010

La Universitat de Barcelona (UB) – juntament amb la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)–, acollirà durant aquest mes de juliol estudiants de quart d'ESO i de primer de batxillerat de tot l'Estat, que han estat seleccionats, pels seus mèrits acadèmics, per participar als Campus Científics d'Estiu que organitzen la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia i el Ministeri d'Educació. En total, una cinquantena d'estudiants es distribuirà entre les dues quinzenes de julio. L'elaboració dels projectes de recerca es complementarà amb activitats d'oci científic i cultural, conferències i trobades. A més, s'ha previst que visitin las instal·acions del Parc Científic Barcelona els dies 14 i 28 d'aquest mes.

L’objectiu dels Campus Científics d’Estiu és promoure les vocacions científiques dels joves mitjançant una sèrie d’activitats que ells mateixos han de dur a terme al llarg de quinze dies, en diferents centres i sobre diferents temes. A tot l’Estat, un total de 300 estudiants participaran en els Campus Científics d’Estiu, distribuïts entre diverses seus a Catalunya, Andalusia, Astúries, Cantàbria, Galícia i Madrid. En el cas de Catalunya, l’alumnat participarà en projectes que ha dissenyat professorat de la UB, de la UPC (ambdues formen part del Barcelona Knowledge Campus) i de la UAB (Campus d’Excel·lència Internacional UAB.

En el cas de Catalunya, l’alumnat participarà en projectes que ha dissenyat professorat de la UB, de la UPC (ambdues formen part del Barcelona Knowledge Campus) i de la UAB (Campus d’Excel·lència Internacional UABCEI). Els projectes els conduirà professorat universitari en col·laboració amb professorat de secundària. Els estudiants treballaran en diferents projectes (La nanociència: un món en miniatura en el laboratori; Comprendre la física que ens envolta; Els robots al nostre servei, i Matemàtiques visibles i ocultes en un món tecnològic) i presentaran els resultats que obtinguin