La UB aprova la normativa de creació d’empreses de base tecnològica

By 13 de desembre de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 13.12.2010

La UB aprova la normativa de creació d’empreses de base tecnològica

El Consell de Govern de la UB ha aprovat la normativa de creació d'empreses de base tecnològica. L'Àrea de Creació d'Empreses de la Fundació Bosch i Gimpera (FBG)–que te a seva seu al Parc Científic Barcelona– ha estat la promotora d'aquesta iniciativa juntament amb el Vicerectorat d'Innovació i Transferència del Coneixement i els Serveis Jurídics de la UB.

La normativa de creació d’empreses de base tecnològica ha estat elaborada en concordança amb el que preveu l’Estatut de la Universitat quan afirma que «la Universitat de Barcelona pot crear i promoure, i participar en el seu capital, empreses de base tecnològica per realitzar recerca i explotar els resultats obtinguts i transferir-los a la comunitat i a la societat». La nova normativa recull també el que estableix la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, que modifica la Llei orgànica d’universitats de 2001, i que impulsa la participació de les universitats en l’accionariat d’empreses de base tecnològica (empreses derivades spin-off).

En els diferents apartats de la normativa de la UB es regulen aspectes com ara la participació dels membres del personal acadèmic de la UB en les empreses de base tecnològica (EBT), de manera que puguin dur a terme tasques de direcció i gestió. Així mateix, es regula la participació de la Universitat de Barcelona, i del seu personal acadèmic, en el capital social de les EBT.

El Grup UB participa en l’accionariat dels spin-off des de l’any 2003, com a contraprestació per a l’aportació a la nova empresa de tecnologia i/o know how generats al si del Grup UB.”Esperem que aquesta normativa faciliti el procés de creació d’empreses de base tecnològica al Grup UB així com la implicació dels equips emprenedors de la UB” comenta M. Carme Verdaguer, directora general de la FBG.