Equip de la companyia que ara presenta un nou nom i identitat (Foto: Kriba)
 23.10.2023

La startup de tecnologia mèdica Newborn Solutions ara és Kriba

Newborn Solutions, startup de dispositius mèdics amb seu al Parc Científic de Barcelona, fa un pas endavant en la seva evolució, amb un nou nom i identitat: Kriba. El rebranding de la companyia representa una fita important en la seva trajectòria, marcada pel seu compromís amb la innovació, l’impacte en la salut i l’accessibilitat global al camp del cribratge, detecció i  monitoratge no invasiu d’infeccions en líquids serosos.

Mesos de planificació, col·laboració i esforços creatius han culminat en el naixement de Kriba. “Seleccionar el nom adequat va ser el repte inicial en el nostre viatge de rebranding. En estreta col·laboració amb l’agència de disseny Battlegroup, ens vam embarcar en una missió d’estratègia de marca que encapsulés la nostra essència. Després d’explorar diverses rutes, vam donar amb la clau: un nom que transmetés un concepte i reflectís la nostra missió”, declara Javier Jiménez, fundador i CEO de Kriba.

I, així va néixer Kriba. “Aquest nom s’inspira en el verb espanyol ‘cribar’, ‘to screen’ en anglès, i en el substantiu ‘cribado’, traducción de ‘screening’. Representa el cor del nostre treball: el cribratge no invasiu. Kriba és una paraula concisa i eufònica que pot conceptualitzar-se i associar-se fàcilment com la marca abraçadora que encapçala les nostres múltiples àrees d’atenció”, explica Valentine Pironneau, directora de Comunicació de la startup.

Kriba genera un impacte en la salut a tot el món en accelerar el cribratge, detecció i monitoratge d’infeccions en líquids serosos de forma no invasiva. Les infeccions en líquids serosos són potencialment mortals i poden deixar seqüeles permanents. El seu comptador no invasiu de glòbuls blancs en líquids serosos és únic i respon a la necessitat de detectar aquestes infeccions de manera ràpida, senzilla i cost-eficient.

“El nostre objectiu inicial és la meningitis infantil, on existeix una necessitat global i urgent de detecció ràpida a causa de la vulnerabilitat del pacient i a l’agressivitat de la malaltia. Hem ampliat l’ús de la nostra tecnologia de plataforma per al cribratge i el monitoratge d’infeccions a la peritonitis relacionada amb la diàlisi peritoneal (domiciliària) i la inflamació intraocular (uveítis), i tenim previst desenvolupar altres aplicacions sol·licitades i identificades, com l’artritis sèptica, la infecció del tracte urinari en lactants, la corioamnionitis, la pleuritis, etc.”, revela Jiménez. “Ara, la transformació de Newborn Solutions en Kriba posa en relleu el nostre compromís amb una direcció estratègica que ens impulsarà cap a una fase clau en el desenvolupament de la nostra empresa: el marcatge CE del nostre innovador dispositiu mèdic”, afegeix.

Un rebranding estratègic

La nova marca, Kriba, encarna els valors i objectius de la companyia:

– Les solucions de detecció precoç de Kriba, basades en la intel·ligència artificial, ofereixen un cribratge ràpid i eficaç de les infeccions de líquids serosos, la qual cosa garanteix un diagnòstic i un tractament ràpids.

– El seu enfocament empàtic de l’atenció en salut es reflecteix en la seva tecnologia mèdica no invasiva, que millora la qualitat de vida dels pacients i els seus cuidadors, proporcionant una experiència d’atenció mèdica més humana.

– El compromís amb l’accessibilitat, democratitzant el diagnòstic de precisió a través d’una tecnologia assequible a la qual poden accedir persones de països de renda baixa, mitjana i alta.

– Les solucions de detecció informada proporcionen dades de gran valor de manera ràpida i senzilla als professionals sanitaris i als pacients, brindant-los informació essencial.

– Les eines eficients i rendibles de Kriba per al cribratge i la detecció precoç redueixen significativament costos sanitaris, aconseguint un impacte sobre la salut global en abordar reptes crítics a través de diverses àrees d’atenció.

Les tendències del mercat associades als àmbits d’aplicació que la companyia està abordant i que es troben dins del seu àmbit estratègic, estan experimentant un augment de la demanda. Actualment, té diversos assajos clínics en curs per a aquestes diferents àrees d’atenció:

– Kriba Newborn (meningitis infantil): Fase II d’eficàcia de l’estudi en curs amb 5 hospitals a Espanya (Hospital Universitari La Paz de Madrid, Hospital Universitari Quirónsalud Madrid Pozuelo de Alacón, Hospital Infantil Sant Joan de Déu i Hospital Universitari Vall d’Hebron de Barcelona, Quirón San José de Madrid), 2 hospitals a Moçambic (Hospital General de Maputo, Centre de Recerca Sanitària de Manhiça – CISM), 1 hospital al Marroc (Hospital de Nens CHU Ibn Sina de Rabat).

– Kriba Kidney (peritonitis relacionada amb la diàlisi peritoneal): Fase I (prova de concepte) en curs amb l’Hospital Universitari de Bellvitge a L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona) i l’Hospital Universitari de Navarra a Pamplona (pròximament s’iniciarà l’ampliació de l’assaig clínic).

– Kriba Eye care (uveítis): Fase I (prova de concepte) completada amb l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol de Badalona (Barcelona).

“Kriba no és només un canvi de nom; és un símbol de la nostra dedicació a forjar un futur de l’atenció mèdica més accessible i tecnològicament avançat, amb solucions que transcendeixen davanteres i provoquin un canvi positiu. Us convidem a unir-vos a nosaltres en aquest apassionant viatge”, afirma Pironneau.