20.09.2019

La Plataforma de Proteòmica del PCB presenta resultats d’un estudi en pacients amb xoc sèptic

La Plataforma de Proteòmica del Parc Científic de Barcelona ha presentat resultats d’un estudi dut a terme en pacients amb xoc sèptic. La recerca ha identificat diferències al nivell d’abundància de proteïnes relacionades amb el citoesquelet, tals com la miosina i la gelsolina.

La miosina és una proteïna fibrosa que conjuntament amb l’actina permet principalment la contracció dels muscles i intervé en la divisió cel·lular i la gelsolina és clau en el assemblatge y desassemblatge dels filaments de l’actina.

Un estudi en què ha participat la Plataforma de Proteòmica del Parc Científic de Barcelona demostra que el nivell d’abundància d’aquestes proteïnes està alterat en pacients que van patir disfunció del miocardi induïda per la sèpsia, respecte als que no van tenir complicacions al miocardi. Els investigadors han detectat correlació amb el nivell d’abundància d’algunes proteïnes amb el progrés dels pacients, fet que obre portes per a estudis futurs relacionats amb la cerca de biomarcadors per aquest síndrome.

La sèpsia és una malaltia greu que es dona quan la resposta immunitària a una infecció causa danys als teixits o òrgans. En alguns casos, un o més òrgans poden fallar i en el pitjor dels casos, la pressió arterial baixa i el cor es debilita, el que porta a un xoc sèptic.

Aquest estudi que es va portar a terme dins del projecte ShockOmics de la Unió Europea, es va realitzar en col·laboració entre d’altres, amb la Plataforma de Proteòmica del PCB, l’Hospital Universitari Geneva i la Universitat Politènica de Milan.

El treball es va presentar al 4th International Mass Spectrometry School (IMSS) a Sitges (Barcelona), del 15 al 20 de setembre, sota el títol “A Proteomics Study on Septic Shock Patients: an Overview on Sepsis-Induced Myocardial Dysfunction”.