La Plataforma de Drug Discovery del PCB presenta el nou laboratori de ChemBioBank

By 1 de juliol de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 01.07.2009

El proper dijous 23 de juliol, de 12 a 13h, tindrà lloc a l'Aula Fèlix Serratosa, de l'edifici Cluster del Parc Científic Barcelona (c/ Baldiri Reixac, 10), l'acte de presentació del nou laboratori de . ChemBioBank és una iniciativa d'àmbit espanyol –coordinada per la ubicada al PCB– que té com a objectiu la generació d'una biblioteca ordenada de compostos químics, principalment d'origen acadèmic, i la seva caracterització per mètodes de screening virtuals i experimentals, per tal de generar una base de dades químico-biològica anotada.

A l’acte intervindran representants de les tres institucions promotores de Chembiobank: el Parc Científic Barcelona (PCB), la Universidad de Santiago de Compostela (USC) i l’Institut Municipal d’Investigació Mèdica (IMIM) a Barcelona. En acabar la presentació, hi haurà la possibilitat de visitar el nou laboratori de Chembiobank.

La Plataforma de Drug Discovery, dirigida per Jordi Quintana, treballa conjuntament amb els investigadors de la Universitat de Barcelona i amb les altres plataformes tecnològiques i empreses ubicades al PCB per impulsar i donar valor afegit a la seva recerca associada al descobriment de nous fàrmacs (drug discovery).

Mitjançant l’assessorament especialitzat d’aquesta plataforma es vol potenciar la generació de nous projectes entre aquests actors i les empreses dels sectors químic, farmacèutic, biotecnològic, cosmètic i agroalimentari, entre d’altres.