La medicina personalitzada tanca la 3a edició del cicle “La Ciència a Debat” del PCB

By 6 d'octubre de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 06.10.2009

El proper dijous 15 d'octubre, a les 18.30h, tindrà lloc a la Casa Llotja de Mar de Barcelona la darrera sessió de la 3a edició del cicle "", que organitza el Parc Científic Barcelona juntament amb la Cambra de Comerç de Barcelona. En aquesta ocasió, el debat científic girarà entorn les possibilitats i limitacions de la medicina personalitzada. Les noves aproximacions tecnològiques permeten ajustar els tractaments a cada persona, basant-se en la resposta individual a cada tractament. Però... És fàcil per a les empreses adaptar-se a aquest nou model? Arriba a tothom?

La sessió serà moderada per Jesús Purroy, director de Recerca i Innovació del Parc Científic Barcelona, i participaran com a ponents: Sara Marsal, directora del Grup de Recerca de Reumatologia de l’Institut de Recerca de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron; Joan Ballesteros, president i director científic de Vivia Biotech; Joan Albanell, director de Recerca en Càncer de l’IMIM-Hospital del Mar; i Jaime del Barrio, director del’Institut Roche per a les Solucions Integrals de Salut.

Com en edicions anteriors, el cicle es presenta amb un format allunyat dels seminaris clàssics, abordant preguntes concretes i potenciant la presentació de diferents punts de vista. Per dinamitzar els debats està previst l’ús d’un programa informàtic que facilitarà la interacció del públic, de manera que els assistents puguin expressar la seva opinió sobre les preguntes que es plantejaran. Les seves respostes es podran obtenir i donar a conèixer de forma immediata a través de l’ús d’aquest mateix sistema.

“La Ciència a debat” és una activitat oberta a totes les persones que estiguin interessades en debatre qüestions d’actualitat científica amb experts en aquestes àrees, amb l’objectiu d’estimular la discussió entorn a grans temes d’interès de l’actualitat científica, i amb especial referència als nous camins que obre la recerca multidisciplinària. Però també vol ser una plataforma per tal que representants del sector empresarial, l’administració, la comunitat científica i la societat puguin dialogar, contrastar diferents punts de vista i expressar les seves opinions en relació a aquests temes.

Es prega confirmar l’assistència a: congressos@pcb.ub.cat; o bé al 93 403 45 09. Per a més informació: direcciocientifica@pcb.ub.cat.