Sense categoria

By 12 d'abril de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 12.04.2005

La Gimcana Oceànica arriba al PCB

El Parc Científic de Barcelona, a través del (LRC), participarà el proper divendres 15 d'abril en la , una activitat lúdica i pedagògica dirigida a estudiants de secundària que té com a objectiu difondre el coneixement científic sobre els ecosistemes marins i conscienciar els joves de la importància dels oceans.

Els diferents grups d’estudiants que arribin al PCB hauran de superar una prova i assistir a la presentació “Viatjant a través de l’oceà: la circulació del Carboni a través de l’oceà” en què s’introduiran els estudis que s’estan duent a terme des del LRC en aquest camp. Aquests estudis estan encaminats principalment a investigar la importància que té el CO2 i els seus fluxos a nivell d’ecosistemes com a gas d’efecte hivernacle –un dels més importants–, l’increment del qual és degut en gran mesura a l’activitat industrial. Durant aquesta presentació, també s’explicarà què és el PCB i quina és la recerca que s’hi duu a terme.

Organitzada per la Societat Catalana de Biologia i el Centre Mediterrani d’Investigacions Marines i Ambientals del CSIC, la GO! pretén també millorar els coneixements de biologia dels estudiants a més de fer conèixer els centres de Barcelona que fan recerca, docència i difusió de les ciències marines. Així mateix, amb aquesta activitat es vol recordar el paper de l’investigador i catedràtic d’Ecologia de la Universitat de Barcelona Ramon Margalef en l’ecologia del segle XX, després d’un any de la seva desaparició.