La Fundació Bosch i Gimpera col·labora en el 2n Concurs Valortec

By 20 de setembre de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 20.09.2012

La Fundació Bosch i Gimpera col·labora en el 2n Concurs Valortec

Amb el lema "Investiga, Patenta, Fes negoci", ACC1Ó i les unitats de valorització de les universitats i escoles de negoci catalanes convoquen la 2a edició de Valortec, un concurs de plans de negoci de patents i empreses de base tecnològica (EBT). La iniciativa s'engloba dins del marc de les accions d'innovació, creació d'empreses i valorització tecnològica que es porten a terme des de la Xarxa d'Unitats de Valorització (Trampolins Tecnològics) d'ACC1Ó. La Fundació Bosch i Gimpera de la Universitat de Barcelona, ubicada al Parc Científic de Barcelona, és un dels membres d'aquesta xarxa i a l'anterior edició va tutoritzar el procés d'elaboració del pla de negoci dels dos projectes guardonats en la categoria Pla de Negoci de Comercialització d'una Tecnologia o Patent.

El Concurs Valortec va nèixer amb la finalitat de animar els investigadors catalans (universitats, centres de recerca, centres tecnològics i instituts hospitalaris) perquè apliquin el seu coneixement al desenvolupament de serveis i productes amb possibilitats de comercialització, i promoure, així mateix, el paper dels professors i els investigadors com a dinamitzadors de l’economia del territori i agents actius en l’intercanvi de coneixement i la transferència tecnològica de la universitat a la resta de la societat.

La finalitat dels Premis Valortec, organitzats per ACC1Ó –l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana del Departament d’Empresa i Ocupació, – és promoure la creació de noves empreses de base tecnològica i la comercialització de patents catalanes, amb l’objectiu de convertir el coneixement en negoci. Atès que la creació d’spin-offs i la llicència de patents sorgides de la recerca. són les dues vies principals per potenciar l’arribada a mercat de projectes tecnològics. Amb aquest enfocament, en el concurs s’estableixen dues categories:’ Pla de negoci de comercialització d’una patent/tecnologia’ i ‘Pla de negoci de creació d’una EBT (Empresa de Base Tecnològica)’

Investiga, Patenta, Fes negoci!

La primera edició va rebre prop de 100 propostes, d’entre les quals el jurat en va escollir 16 (8 per categoria). Tots els finalistes van disposar de 5 minuts per presentar els seus projectes davant una audiència de 120 professionals i de possibles inversors. Els participants hauran de prendre part en una d’elles depenent el model de negoci que es vulgui triar per transferir la tecnologia de la tecnologia. Els guanyadors obtindran de forma gratuïta formació per preparar i defensar el seu pla de negoci i disposaran d’un tutor que els guiarà durant tot el procés de realització del pla. A més, per cada categoria, s’atorgarà un primer premi de 10.000 euros i un segon premi de 5.000 euros (no dinerari, sinó en forma de pagament de la subcontractació de serveis per executar el pla de negoci).

Des de les diferents unitats de valorització es potenciarà la continuïtat dels projectes i se’ls donarà suport un cop finalitzat el Concurs perquè es facin efectius els plans de negoci dissenyats.

La Xarxa d’Unitats de Valorització (Trampolins Tecnològics) d’ACC1Ó. està formada per la Universitat de Barcelona (Fundació Bosch i Gimpera) Universitat Ramon Llull (ESADE i La Salle), Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Rovira i Virgili, Universitat Pompeu Fabra, Universitat de Lleida, Universitat de Vic, IESE i la Vicepresidència Adjunta de Transferència del Coneixement (VATC-CSIC).

La Fundació Bosch i Gimpera és el Centre de Transferència de Coneixement, Tecnologia i Innovació de la Universitat de Barcelona, i posa a l’abast de les empreses, les institucions i la societat, les capacitats cientificotècniques, els resultats de la recerca i el know-how generat en el si del Grup UB. La FBG treballa per aconseguir que els resultats de la recerca de la UB amb potencial suficient arribin al mercat a través de la creació de noves empreses basades en el coneixement i la llicència de patents, i promou l’esperit emprenedor en l’entorn universitari.