Sense categoria

Joan J. Guinovart, president-electe de l’IUBMB

By 25 de setembre de 2012novembre 16th, 2020No Comments
Joan J. Guinovart. Font: IRB Barcelona.
 25.09.2012

Joan J. Guinovart, president-electe de l’IUBMB

El director de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), Joan J. Guinovart, catedràtic de la Universitat de Barcelona, ha estat elegit aquest setembre president-electe de la Unió Internacional de Bioquímica i Biologia Molecular (IUBMB en les seves sigles en anglès). Guinovart, que serà el primer científic que des d'Espanya presidirà l'IUBMB, succeeix en el càrrec a Greg Petsko (Brandeis University, EEUU). L'IUBMB, fundada el 1955 i amb seu a Holanda, uneix a biòlegs i bioquímics moleculars de 77 països amb l'objectiu de promoure la recerca i la formació en aquesta àrea arreu del món, i ha estat presidida entre d'altres personalitats pels premis Nobel Severo Ochoa, Hugo Theorell i Feodor Lynen.

Joan J.Guinovart ha participat activament a l’IUBMB com a Tresorer i com a membre del Comitè d’Educació, del Comitè de Simposis i del Comitè de Nominacions, i com a editor de la revista IUBMB Life des de 2006. Guinovart ha estat també president de la Societat Espanyola de Bioquímica, Meeting Counselour, membre del Comitè Executiu de la Federació de les Societats Bioquímiques Europees (FEBS en anglès) i fundador i primer president de la Confederació de Societats Científiques d’Espanya (COSCE), que representa a 70 societats científiques i a més de 30.000 investigadors.

En el seu discurs davant dels membres de l’organització, Guinovart va assegurar que treballaria amb dedicació per “incrementar la visibilitat i l’impacte de l’IUBMB, i al servei de la formació dels científics joves i per a la progressió de la ciència al món particularment en els països en vies de desenvolupament”.

Guinovart ha estat president de la Societat Espanyola de Bioquímica, Meeting Counselour i membre del Comitè Executiu de la Federació de les Societats Bioquímiques Europees (FEBS en anglès) i fundador i primer president de la Confederació de Societats Científiques d’Espanya (COSCE), que representa a 70 societats científiques i a més de 30.000 investigadors.