Sense categoria

La Federació Europea de Biotecnologia organitza el primer congrés sobre biologia sintètica aplicada a Barcelona

By 23 de gener de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 23.01.2012

L'European Federation of Biotechnology (EFB), amb seu al Parc Científic Barcelona, organitza a la Ciutat Comtal el primer congrés Applied Synthetic Biology in Europe, amb la col·laboració de Biocat, la Societat de la Indústria Química (SCI), el Consell de Recerca d'Enginyeria i Ciències Físiques del Regne Unit i la biotecnològica Novozymes. L'esdeveniment reunirà, del 6 al 8 de febrer a la Casa Convalescència, empreses i acadèmics que presentaran els últims avenços per fer front als reptes comercials en aquest camp.

La biologia sintètica és un camp de recerca emergent que combina la ciència i l”enginyeria. Tot i que engloba diferents enfocaments, metodologies i disciplines, l’objectiu comú és el disseny i la construcció de noves funcions biològiques i sistemes que no es troben en la naturalesa. Cada cop té un pes més important per al sector biotecnològic, i entre els reptes actuals hi ha el disseny de nous productes farmacèutics, la biotecnologia mediambiental, els biocombustibles, els nous biocatalitzadors i les fonts sostenibles d’alimentació.

El congrés que s’organitza a Barcelona se centrarà en la recerca europea en biologia sintètica microbiana i vegetal orientada a les necessitats de la indústria biotecnològica. El programa s’estructura en conferències plenàries, on s’han convidat representats de laboratoris europeus, i presentacions de 15 minuts a càrrec de científics de centres de recerca on presentaran els seus darrers treballs.

Els participants procedents d’institucions acadèmiques i els treballadors d’empreses membres institucionals de l’EFB es poden beneficiar d’una tarifa d’inscripció reduïda preferent. També s’ofereixen beques de 200 euros per cobrir el cost de la participació d’estudiants, sempre que un membre sènior del mateix grup s’inscrigui a la trobada amb tarifa normal. Aquestes beques estan limitades a una persona per institució.

L’European Federation of Biotechnology (EFB) –de la qual forma part el Parc Científic Barcelona– és una federació sense ànim de lucre d’Europa formada per associacions nacionals de biotecnologia, societats científiques, universitats, instituts científics, empreses Biotecnològiques i biotecnòlegs independents que estan treballant per promocionar la biotecnologia arreu d’Europa. La missió de la EFB és promocionar el ús segur, sostenible i beneficiós de les ciències de la vida, impulsar la recerca i innovació, proporcionar un fòrum per a la cooperació interdisciplinària i internacional, millorar l’educació científica i facilitar un diàleg informat entre científics i públic.

La Fundació BioBricks dels Estats Units és pionera pel que fa a la divulgació internacional d’informació sobre els avenços en biologia sintètica, especialment dels EUA. Tot i l’interès que la comunitat científica té en aquest tema, segons l”EFB, Europa no s’ha organitzat tan bé a l’hora de construir vincles sòlids entre el sector industrial de la biotecnologia i la recerca bàsica. En aquest sentit, l’EFB té previst crear un nou grup dins de la Secció de Fisiologia Microbiana per fomentar els avenços en biologia sintètica.

Inscripcions (Data límit: 30/1/2012)