La biotecnològica Advancell nomena Raúl Díaz-Varela nou president

By 3 de juny de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 03.06.2011

La biotecnològica Advancell nomena Raúl Díaz-Varela nou president

Advancell, ubicada al Parc Científic Barcelona, i dedicada al desenvolupament de fàrmacs destinats a necessitats no resoltes en les àrees d'oncologia, dermatologia i sistema nerviós central, ha nomenat Raúl Díaz-Varela nou president de la companyia. Díaz-Varela és conseller delegat de Kern Pharma i membre del Consell d'Administració d'Advancell des de 2008, de manera que aportarà la seva dilatada experiència en el sector farmacèutic en un moment clau en el qual l'empresa catalana té diversos projectes en fase de llicència.

El nou president d’Advancell és llicenciat en ciències empresarials, MBA per Esade i màster en Foreign Trade por la Community of European Management Schools (CEMS) de St. Gallen (Suïssa). Ha desenvolupat tota la seva trajectòria professional a l’empresa familiar dins de les indústries químiques-farmacèutiques del grup, ocupant càrrecs de responsabilitat a Industrial Kern Española Indukern a Àsia, Indukern Chemie AG a Suïssa, Indukern Hong Kong i, des de 1999, és director general adjunt i director general de Kern Pharma España. Díaz-Varela és, a més, president d’AESEG, la patronal de la indústria farmacèutica de medicaments genèrics a l’Estat espanyol.

Advancell ha conclòs la Fase IIa d’Acadra per al tractament de la leucèmia limfocítica crònica i la Fase IIb de Cyclostopic-Vet per al tractament de l’atopia canina, de manera que els dos projectes es troben en període de llicència. A més, la companyia ha anunciat recentment l’entrada en Fase IIb del seu projecte ATH008 per al tractament de la síndrome palmo-plantar.

Díaz-Varela comenta sobre el seu nomenament: “Malgrat el delicat entorn econòmic-financer en el qual ens trobem, afronto aquest nou repte amb molta il·lusió perquè Advancell és una companyia consolidada i amb projectes sòlids en fase clínica. Espero poder continuar amb la trajectòria d’aquesta empresa, que en deu anys s’ha consolidat com una de les més importants del sector”.

Advancell està ubicada al Parc Científic de Barcelona i té un centre de recerca en nanomedicina a la Universitat de Santiago de Compostel·la. Entre l’accionariat figuren fundadors i científics, la Corporación Empresarial Once (CEOSA), Talde Promoción y Desarrollo, Terranea Diet, Unirisco / I+D Unifondo, Inversiones Divabe, la Universitat de Santiago de Compostel·la i Son Romani.

El proper mes de juny, Advancell viatjarà a la principal fira mundial del sector biotecnològic, la BIO Washington, amb la delegació catalana de 42 d’empreses coordinada per Biocat.