El PCB col·labora en la 3a edició del Premi BioEmprenedorXXI

By 1 de juny de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 01.06.2011

El PCB col·labora en la 3a edició del Premi BioEmprenedorXXI

Aquest mes de juny comença la 4a edició del programa BioEmprenedorXXI, promogut per "la Caixa", Barcelona Activa, Biocat, la Fundació Genoma España i la Cambra de Comerç de Barcelona. Els participants opten al Premi BioEmprenedorXXI, que en la seva 3a edició consta d'una dotació econòmica, tant per al guanyador, com per als dos finalistes –que rebran 20.000 euros, 10.000 euros i 5.000 euros, respectivament–, a més d'accions formatives, d'incubació i d'internacionalització per a la posada en marxa del projecte empresarial. Les tres empreses guardonades opten també a condicions preferents a les Plataformes Tecnològiques del Parc Científic Barcelona.

El programa BioEmprenedor és un programa de creació d’empreses en l’àmbit de les ciències de la vida a Catalunya –en el seu sentit més ampli: biotecnologia, biomedicina, medi ambient i agroalimentació– adreçat a titulats universitaris, investigadors, professors, doctorands i emprenedors que tinguin una idea de negoci o empresa en fase inicial i que es proposin començar una activitat empresarial pròpia, bé com a spin-off de la seva institució o bé de forma independent.

BioEmprenedorXXI premia la creació d’empreses innovadores de base tecnològica en el sector de les ciències de la vida. Entre tots els plans d’empresa presentats al llarg del programa –que té una durada de vuit mesos –se seleccionen 2 finalistes i un guanyador que es donaran a conèixer en el marc de la celebració del Fòrum de la BioRegió que organitza anualment Biocat el mes de novembre.

D’una banda, el guanyador rep una dotació econòmica de 20.000 euros i l’oportunitat de participar a un curs d’acceleració a la Universitat de Cambridge, així com al programa formatiu Biocàpsules de Biocat. A més, per tal de potenciar la internacionalització, el guardonat participarà a una fira o un esdeveniment d’inversió internacional de referència. El premi inclou, també, l’estada gratuïta durant 6 mesos a la Incubadora d’Empreses de Barcelona Activa.

D’altra banda, el primer finalista rebrà una dotació econòmica de 10.000 euros i el segon obtindrà un premi valorat en 5.000 euros. Tots dos obtindran també l’oportunitat de participar a una fira internacional de referència al sector. A més, totes tres empreses —tant la guanyadora com les dues finalistes— opten també a condicions preferents a les plataformes tecnològiques del Parc Científic Barcelona.