La Biomed Division de Leitat i GP-Pharm demostren l’eficàcia de Docetaxel contra el càncer d’ovari

By 27 de maig de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 27.05.2010

La Biomed Division de Leitat –amb seu al Parc Científic Barcelona (PCB)– ha col·laborat amb GP Pharm –l'empresa farmacèutica del grup Lipotec– als estudis d'eficàcia comparativa entre les noves formulacions Docetaxel de GP Pharm i el tractament estàndard actual -Taxotere®- per al càncer d'ovari. Els resultats d'aquesta recerca conjunta – que ha comptat amb el suport del Centre per al Desenvolupament Tecnològic i Industrial (CDTI) del Ministeri d'Indústria– demostren que aquestes noves formulacions del Docetaxel produeixen un efecte antitumoral similar al Taxotere, la qual cosa permetrà continuar la recerca a fi d'aconseguir el desenvolupament de nous fàrmacs basats en aquestes formulacions.

La Biomed Division de Leitat i GP Pharm van presentar les conclusions d’aquest treball a la conferència internacional “Towards Personalized Cancer Medicine”, que es va celebrar a Barcelona del 19 al 21 de maig de 2010, amb el suport de la New York Academy of Sciences, Talència i l’Obra Social de “la Caixa”. El comitè organitzador del congrés va estar integrat, entre d’altres entitats, per l’IRB Barcelona, a través del seu director adjunt, Joan Massagué; la Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO), a través de Josep Baselga; i l’Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer (IMPCC), a través de Manuel Perucho. El congrés va comptar així mateix amb la participació del Premi Nobel de Medicina (1989) J. Michael Bishop, que va impartir la conferència inaugural “Genoma i teràpia del càncer”.

El Centre Tecnològic Leitat centra la seva activitat en la recerca i desenvolupament de noves teràpies contra el càncer des de fa 2 anys quan va crear la seva Biomed Division, ubicada al PCB. Durant aquest temps aquesta divisió ha desenvolupat recerca “a mida” per a tercers i ha participat en projectes de col·laboració amb GP Pharm i altres empreses farmacèutiques i biotecnològiques entre els quals destaquen diversos projectes CDTI, Zenit i Nucli. En paral·lel la Biomed Division, desenvolupa el seu propi pipeline terapèutic contra malalties oncològiques i de diagnòstic i monitoratge de tractaments.