Junts per trobar noves teràpies contra el càncer

By 21 de febrer de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 21.02.2012

Junts per trobar noves teràpies contra el càncer

Leitat i l'Institut Universitari de Ciència i Tecnologia (IUCT) col·laboraran amb JPT Peptide TechnologiesGmbH —subsidiària de BioN-Tech AG (Alemanya)— en el desenvolupament conjunt d'una teràpia contra el càncer centrada en cercar anàlegs de nucleòsids units a petits peptidomimètics cíclics. La Divisió BioMed de Leitat està ubicada al Parc Científic Barcelona i centra la seva activitat de recerca en el diagnòstic i el tractament del càncer.

L’objectiu del projecte –que ha rebut finançament de la iniciativa EuroTransBio– és crear nous productes quimioterapèutics amb major seguretat i perfil d’eficàcia, a través de l’acció selectiva sobre les cèl·lules tumorals de compostos citotòxics inactivats per evitar l’atac a cèl·lules sanes.

Leitat és un Centre Tecnològic, membre de TECNIO i reconegut pel Ministeri de Ciència i Innovació, que centra la seva actividad en la recerca, el desenvolupament i la innovació industrial (R+D+2i) amb l’objectiu de col·laborar amb empreses i institucions afegint valor tecnològic tant als productes com als processos. La Divisió de Biomedicina de Leitat està ubicada al Parc Científic Barcelona i focalitza els seus projectes de recerca en el diagnòstic i el tractament del càncer. A l’actualitat, el seu objectiu fonamental és la generació de nous i innovadors fàrmacs per a teràpia contra el càncer, incloent com a dianes: les pròpies cèl·lules tumorals, les cèl·lules de l’estroma, l’angiogénesis tumoral i les “cancer stem cells”.

L’Institut Universitari de Ciència i Tecnologia (IUCT) es va fundar el 1997 i té com principal línia de negoci la transferència de coneixement i l’R+D de fàrmacs, biotecnologia industrial i química verda. En el camp del descobriment de fàrmacs, l’IUCT té experiència en les indicacions relacionades amb el càncer, malalties virals, malalties del SNC, inflamació, dolor i osteoartritis. I en el de la biotecnologia industrial, ha desenvolupat una plataforma que permet la síntesi d’un gran nombre de molècules complexes que no són fàcilment accessibles per mètodes de síntesi química.

L’empresa JPT té una llarga trajectòria en la identificació de pèptids terapèutics i la seva evolució a potencials fàrmacs. El director general, Holger Wenschuh, ha dit que “el treball científic previ entre l’IUCT i Leitat ha establert una base sòlida per aplicar la nostra experiència en química-mèdica de pèptids i la capacitat de modificar de forma sistemàtica les propietats físico-químiques dels compostos d’interès per a la creació de nous productes amb perfils funcionals optimitzats”.