Jornades sobre la diferència de gènere en l’educació matemàtica al Parc Científic de Barcelona

By 24 de gener de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 24.01.2007

Investigadors, educadors i funcionaris públics de disset països europeus es reuniran demà dijous 25 i divendres 26 de febrer a l'Auditori "Antoni Caparrós" del Parc Científic de Barcelona per participar en unes jornades internacionals sobre la diferència de gènere en l'educació matemàtica. La trobada, sota el títol «Taller Internacional PREMA: Diferències de Gènere i Pluralisme en l'Educació Matemàtica», és la culminació del projecte europeu (Promoció d'Equitat en l'Educació Matemàtica) que, realitzat en el marc del programa Sócrates, té la finalitat de detectar els factors que permetran reduir les diferències de gènere en aquest àmbit.

Durant aquests dies, els membres del consorci que ha participat en el projecte PREMA, en el qual ha participat diverses institucions acadèmiques de sis països europeus, entre elles la Universitat de Barcelona, presentaran els resultats de la investigació realitzada durant l’últim any i mig.

En concret, s’explicarà l’estat actual de les diferències de gènere i el seu impacte en assoliments en l’educació de les matemàtiques i en l’elecció de carreres professionals en el sistema educatiu europeu; les causes de les diferències existents entre nois i noies en aquest tema; i marc regulatori i legislatiu en el qual operen els estudiants i professors de matemàtiques en diferents països europeus tant en l’escola primària, com en secundària o en les universitats. Així mateix, es presentaran exemples de tècniques educatives innovadores, sensibles a les diferències gènere, que ajuden als professors a assolir l’objectiu d’una educació matemàtica i científica equitativa per a tots.

Segons els organitzadors, “la desigualtat entre homes i dones en matemàtiques va més enllà de qüestions d’equitat i inserció, i és considerada com una qüestió estratègica entre les grans zones d’influències mundials”. Així mateix, “complir els objectius europeus establerts a Lisboa al març del 2000 depèn de la mesura que sapiguem utilitzar efectivament tots els nostres recursos humans i corregim la subrepresentació de dones en àrees claus de l’economia, la ciència i l’enginyeria”.

Les jornades, organitzades amb la col·laboració del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona i el Centre d’Investigació e-Society, seran inaugurades pel sotsdirector general de Llengua i Cohesió Social del Departament d’Eduació de la Generalitat de Catalunya Josep Vallcorba i estaran obertes al públic.