Joaquin de Lapuente, coordinador de la UTOX, membre del Comitè de Gestió d’una Acció COST sobre Ecotoxicologia

By 11 de gener de 2013novembre 16th, 2020No Comments
Joaquin de Lapuente, coordinador de la Unitat de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia (UTOX). © PCB.
 11.01.2013

El científic Joaquin de Lapuente, coordinador de la Unitat de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia () del Parc Científic de Barcelona (PCB), ha estat nomenat membre del Comitè de Gestió de l' "The transfer of engineered nanomaterials from wastewater treatment & stormwater to rivers", que té com a objectiu promoure iniciatives de recerca per avançar en el coneixement científic sobre l'alliberament i el destí dels nanomaterials en el cicle urbà de l'aigua.

Joaquin de Lapuente és coordinador i director d’Estudis de la Unitat de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia (UTOX) del Parc Científic de Barcelona, investigador del Centre de Recerca en Toxicologia (CERETOX) i investigador principal, en formació, del Grup de Recerca en Toxicologia (GRET), supervisor d’instal·lacions radioactives no encapsulades, inspector tècnic d’ENAC, membre del GET 15 (Nanopartícules) d’AENOR i membre del Comitè d’Experimentació Animal de la Universitat de Barcelona, entre d’altres. Aquestes tasques les compagina amb activitats docents a la Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona i a la Universitat de Vic.

El programa –acrònim d’European Cooperation in Science and Technology– és un marc intergovernamental de cooperació fundat el 1971 amb la missió d’establir xarxes de recerca internacionals per afavorir la col·laboració i la interacció entre científics europeus que disposen de projectes finançats a escala nacional. Aquestes xarxes de cooperació científiques, anomenades ‘Accions COST’ cobreixen un ampli ventall d’àrees de recerca. Per a cadascuna de les Accions COST aprovades es designa un Comitè de Gestió (Management Committee – MC), responsable de la seva implementació, execució i coordinació.

El principal objectiu de l’Acció COST ES1205 és fomentar les iniciatives d’investigació per avançar en la comprensió dels processos de transport, abocament i transformació dels nanomaterials alliberats als sistemes d’aigües residuals urbanes i al medi ambient aquàtic, així com millorar la col·laboració entre els científics i la societat per aconseguir un intercanvi de coneixement eficient. El projecte, en què participen fins ara Croàcia, Espanya, Itàlia, Luxemburg i Regne Unit, es va iniciar el proppassat mes de novembre i tindrà una durada de tres anys.