Inveready entra en Transbiomed mitjançant una ampliació de capital d’1,2M€

By 16 de febrer de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 16.02.2011

Inveready entra en Transbiomed mitjançant una ampliació de capital d’1,2M€

La societat de capital risc Inveready Seed Capital, impulsada i participada pel Grup Inveready, amb seu al Parc Científic Barcelona, ha pres una participació minoritària en la biotecnològica Transbiomed, una spin-off de la Vall d'Hebron Institut de Recerca (VHIR), que ha desenvolupat un test d'orina que permet el diagnòstic precoç del càncer de pròstata. L'efectivitat d'aquest test es basa en la combinació de diferents biomarcadors genòmics que han estat descoberts i patentats per Transbiomed. La companyia presenta aquest dispositiu com a una alternativa a les biòpsies per detectar aquesta patologia.

Transbiomed ha desenvolupat el seu producte a través de mostres que s’han fet a més de 200 pacients de diversos hospitals i té previst validar els resultats en deu hospitals més. El seu objectiu és comercialitzar-lo abans que finalitzi l’any 2013.

Es tracta de la primera ronda de finançament que Transbiomed ha dut a terme, valorada en 2,1 milions d’euros, en què, a més d’Inveready, han participat diversos socis estratègics i institucions públiques, entre les quals cal destacar el Ministeri de Ciència i innovació i l’agència de promoció econòmica de la Generalitat ACC1Ó.

Transbiomed va ser constituïda l’any 2007 pels doctors Jaume Reventós, Andreas Doll i Miguel Abal, de l’Hospital Universitari Vall d’Hebrón. També hi participa en la firma Raimon Forés, directiu d’Amgen. Els recursos obtinguts es destinaran a iniciar la validació clínica de les seves innovacions en diversos hospitals espanyols.

Segons Transbiomed, el càncer de pròstata és la segona causa de mort per cáncer en homes de més de 55 anys als Estrats Units. A Espanya, la seva incidencia és de 30 casos per cada 100.000 habitants, i s’estima podria incrementar-se en un 50% en els pròxims 25 anys.